Ska träffa spec.läkare idag ang min förra förlossning!
Hej!
har ni några tips inför besöket?
hur gick det till när ni träffade spec.läakren?
Anledningen till att jag ska träffa läkaren idag:
Har fött två barn vaginalt, fick sfinkter grad 3 vid första efter en förlossning som stannade upp och avslutades med sugklocka och andra förlossningen gick så väldigt snabbt och jag sprack i vagina och mellangården. Efter den andra förlossningen har jag problematik med känsel i ändtarm/anus (känner inte om jag är klar efter nr 2 och kan inte riktigt kontrollera musklerna där), jag kan leva med det som det är nu men är livrädd att en tredje förlossning ska förvärra problemen och symtomen och att jag ska bli analinkontinent eller så.
Mitt andra problem är oron för barnet, mitt första barn föddes med hjärtfel som de på bb missade trots en pågående studie som skulle upptäcka det i tidigt stadie. min dotter hade dessutom dåliga resultat i studien men de smusslade allt för mig och jag fick inte veta något. Sedan sa de bara "hon har inget blåsljud så det är ingen fara", på ett återbesök upptäcktes blåsljud och jag berättade om provresultaten och då blev det bråttom. problemet var bara att de slarvat bort just hennes resultat. Allt detta slarv och brist på informatin ledde ju till mkt onödigt lidande och oro för oss.
Med andra barnet var de nonchalanta och missade vattenavg trots att jag var på kontroll, skickade hem meig med stressat barn utan vidare kontroller i v 41+0. När hon väl föddes bara några timmar efter deras undersökning så fanns inget vatten kvar, ändå valde dem att inte lyssna på mig utan skriva i min journal att vattnet måste ha gått efter gyn-undersökningen, vilket jag är helt säker på att det inte gjorde. detta ledde till att de missade kontroller på bb som skulle ha gjorts eftersom vattnet gick 48 timmar innan hon föddes för bm på bb gick efter journalanteckningarna.
Så mitt förtroende för personalen på min förlossning är ganska liten.