Snälla "help me" behöver tips/råd - 60-års kalas
Min mamma fyller 60 år i början av oktober.
Behöver tips och råd med dukning dekoration, pynt etc samt tips på mat och dryck
Nedan kommer en lista på sådant som jag kommer att bjuda på........
* smörgåstårta
* kött och korv ?bricka? = Prosciutto, korv, rostbiff ? lägga upp det fint på ett stort uppläggningsfat/bricka och dekorera med melon, cocktailtomat och Physalis.
Jag äter inte kött men nästan alla gäster är köttätare - jag har valt det som jag TROR är gott och fint Ge mig gärna fler förslag
* ostbricka = lägga upp ?passande? kex på en bricka samt 3-4 ostsorter exempelvis mögelost, röktost och getost, vindruvor + kanske paprika
* Sallad
* Bröd = Focaccia, grizzini, baguette
* välkomstdrinkar = serveras i små genomskinliga plastglas innehåller sprit, ?läsk? is och bär
* Ljummen rätt = Grillad paprika, Squash aborigin, potatis och linser - osäker på vilka ingredienser min ljumma rätt ska innehålla?..help?.. eller ska jag göra potatisgratäng, eller Janssons ?
* potatissallad och rysksallad
* Tårta = Vill ha en tårta som innehåller choklad/kaffe likör eller smak av dessa samt nöt/mandellikör eller på annat sätt smak av dessa. Tårtan får inte vara för söt. Funderar på att köpa tårta ----------- Har ni tips på goda tårtor som passar mina önskemål ???
Behöver tips på hur jag ska pynta bordet där maten kommer att stå??vill att det ska se lite lyxigt ut.