• Lisa1976

Vad göra i Gbg som mammaledig?

Om man inte vill dra runt i shoppingcentrena eller hälsa på kompisar, VAD ska man då hitta på? Min son är 7 månader.
    Ge mig förslag! Man känner ju inte alltid för att gå på långpromenad i ösregnet...

• Svar på tråden Vad göra i Gbg som mammaledig?
  • Smulu

Jag gör ungefär det du gör, träffar andra mammor, går på promenad i ösregnet (varför har jag inte fått foten ur ändan och skaffat stövlar?)och kollar runt i shoppingcenter.

Du kan baka lussekatter
    Göra julgodis
    Åk på utflykt, passa på att besöka de där ställena du inte hunnit med.

Gör det som du brukade göra innan du fick barn

Och så till den ständiga frågan ??Varför regnar det vareviga dag??

• PerG

För att vi bor i Göteborg?! ;)

Smulu skrev 2008-12-05 12:49:54 följande:
    Och så till den ständiga frågan ??Varför regnar det vareviga dag??
  • Southern Belle

Finns ÖF i Landala kvar? Kolla med kyrkorna! De har ibland öppet hus och/eller sångstunder för småttingar!

• Mom74

Köp årskort på universeum! Tycker barnen är jättekul i alla åldrar. Bushuset finns också, men jag har inte varit där. Drop-in simning på Frölunda kulturhus, gå till bibliotek och läs barnböcker i en mysig soffa!

• Solaris

När vi bodde i gbg och jag var föräldraledig med dottern, blev det många turer Slottskogen och lekplatsen Plikta, även ofta fika på caféer med andra förädlralediga. Ananrs kan jag varmt rekomendera sjöfartmuséet ochså, (om man tycker det är intressant ), särskilt akvariet, sedan finns det ett mysigt fik där med, kom dock ihåg kontanter för det tar INTE betalkort.

Alida 060928 & lillen i magen, BF 090320
Svar på tråden Vad göra i Gbg som mammaledig?