• mm m

HJäp, hur får jag bort missfärgningar i duschen?

Hej jag behöver tips på hur jag kan få bort mina gulaktiga mssfärgningar i duschen.

Har testat med Klorin, Ajax och annan "vanlig" sprut we rengöring men inget fungerar.

Vet ni något som funkar så tipsa gärna om det

TAck

• Svar på tråden HJäp, hur får jag bort missfärgningar i duschen?
  • Parniara

Vi håller på att flyttstäda. När jag hade duschat igår och det var riktigt fuktigt sprayade jag det gula med badrumsspray och gnuggade med en scotch brite...gå gick det bort

• mm m

har nämligen haft så här förut när jag flyttade in men fick bort det tillslut efter att ha gnuggat som en idiot med diverse grova sidor på olika svampar, borstar mm, halsen torr efter all klorindoft. Har kört samma stil nu men icke.

• Parniara

Då har du kanske gjort det du kan

• Chrimalin

citek e jättebra! den får bort allt i badrum å kök.

• Kajsan

Den där lila flaskan som de gör reklam för på Tv...Cilic BANG?
    Den funkar ypperligt!

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • e hjärta m

jag tycker om cilit bang & om det inte går bort då då ta bakpulver & lägg på fläcken. Sen sprutar du på ättika och så kommer det att pysa lite.. sen är det bara att skrubba bort. Använde det till ettriga kalkfläckar i badrummet... Enda nackdelen är att det luktar lite illa, typ apa.

Lycka till!

• Skorpan08

Låter som det är kalk-avlagringar. Blanda vatten och ättika i en sprayflaska, spraya på rikligt och låt verka ca 30 minuter. Spola sedan av det med duschen. Ibland kan man behöva upprepa nån gång eller hjälpa till med en svamp.

• mm m

åh en liten frätande bomb i badrummet låter bra till helgen. Har testat vim. Men inte cilitbang eller citek. Ska testa alla era förslag tills de tgår. Tack ska ni ha

• gagge

jepp bakpuvler gör susen... funkar ypperligt på ex. spisplattor.

e hjärta m skrev 2008-12-05 08:29:36 följande:
    jag tycker om cilit bang & om det inte går bort då då ta bakpulver & lägg på fläcken. Sen sprutar du på ättika och så kommer det att pysa lite.. sen är det bara att skrubba bort. Använde det till ettriga kalkfläckar i badrummet... Enda nackdelen är att det luktar lite illa, typ apa. Lycka till!
    Mina älskade två prinsessor!
  • ThereseNyman

Ja, här funkar endast en sak på våra "gula fläckar" (har mycket järn i vårt vatten...) o det är KALKOSAN! Detta är superbra, behöver inte gnuggas nåt, utan bara spraya på, verka några minuter o sedan skölja bort. Ett supermedel!

Kostar ca 14 kr för 500 ml

~~ISABELLE 020915 & LUDWIG 050404 & ALICE 081004~~
  • Trolli

gagge skrev 2008-12-05 08:43:37 följande:

jepp bakpuvler gör susen... funkar ypperligt på ex. spisplattor.
    Bakpulver och hett vatten gör susen ja! Och på spisen (Om man har en sån gammal med "upphöjda" plattor) om där är fastbränd mat.
    Och i grytor om man bränt fast nåt så häller man i bakpulver och hett vatten, låter det stå en stund sen går det lätt bort =)
  • Annasmamma

Jag säger bara....bakpulver löser allt....

Svar på tråden HJäp, hur får jag bort missfärgningar i duschen?