• entjej

Plussade för en vecka sedan...verkar ha gått ner ca 1 kg sedan dess trots att jag äter normalt...

Är det normalt? Jag hoppas att det är kroppen och embryot som kräver extra energi på något sätt. Annars ska man ju inte gå ner när man är gravid...det är ju upp man ska gå.

• Svar på tråden Plussade för en vecka sedan...verkar ha gått ner ca 1 kg sedan dess trots att jag äter normalt...
  • pulmones

det kan man göra. jag gick ner svinmycket min första graviditet, när jag plussade vägde jag 85 kg, när jag vägde mig på förlossningen vägde jag 65 kg! och på efterkontrollen 6 veckor senare vägde jag 58 kg.

mamma gick också ner i vikt

• entjej

pulmones skrev 2008-12-04 19:19:01 följande:

det kan man göra. jag gick ner svinmycket min första graviditet, när jag plussade vägde jag 85 kg, när jag vägde mig på förlossningen vägde jag 65 kg! och på efterkontrollen 6 veckor senare vägde jag 58 kg.mamma gick också ner i vikt
    Oj...det var mycket.
  • pulmones

visserligen mådde jag fruktansvärt illa och låg inne med dropp men ändå.

vissa går ner lite i början för att sen gå upp lite olika men absolut inget att vara orolig för.

• Solkattan

Om du har gjort IVF så kan det ju vara så att hormonerna bundit upp extra mycket vätska i kroppen... som du nu har tappat?
    Det är säkert inget att oroa sig för... hoppas du snart kan få njuta av din graviditet.. för det är du verkligen värd efter allt kämpande!

Fortsatt lycka till!

/Solkatta

• entjej
    Svar på #4
    Tror inte att hormonerna bundit upp extra mycket vätska...

Tack för lyckönskningen!

Någon mer som detta hänt för?
  • kaveldun

Visserligen går man upp när man är gravid, men man brukar kanske inte gå upp i vikt efter en vecka redan. Normalt så pendlar man ju lite i vikt, man väger ju inte på grammet lika varje dag, och så är det ju nu också.

Du behöver nog inte vara orolig, den sista som tar skada är barnet. Dit går all näring som behövs.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Tid för barn 75

Har läst om detta. Det är inte ovanligt att gå ner i vikt första tiden! Grattis till dig också.
    Kram TFB

Svar på tråden Plussade för en vecka sedan...verkar ha gått ner ca 1 kg sedan dess trots att jag äter normalt...