Yizza skrev 2008-12-03 23:30:17 följande:
Jag har ju rätt långt kvar till min förlossning Men funderade lite på det där när jag läste om ett par som haft med en Doula. Om min sambo inte kan (pga rädsla eller så) vara med under förlossningen eller om han på ett eller annat sätt skulle känna sig otillräcklig så skulle jag hellre ha med en doula. Hellre det än någon annan! Min mamma t.ex. vi har jätte bra kontakt och har alltid stått varandra nära, men när det kommer till förlossningen så skulle jag inte vilja ha henne där faktiskt. Inte nån nära vän eller så heller utan det är min sambo och i annat fall någon helt utomstående person som har utblidning Jag tycker ni gör ett kanon jobb!! Som nån annan skrev så tror jag att man undviker en hel del panik över förlossningar eftersom man med en Doula kan få ytterligare stöd och hjälp. Blir det ett heltids-jobb för dig eller är det något du kommer göra "på sidan av" Nu blev det långt, men jag tycker det är så intressant just med doula
Hoppas du ts tycker det känns ok att jag svarar??
Som doula så rekomenderar jag trots allt kvinnor att tänka över vilka som stöttar henne vanligtvis i vardagen.
Om hon svarar en nära vän eller kanske sin mamma så kan det ju trots allt vara bra att ha det stödet med sig även när man föder.
Annars är ju en doula jättebra att ha både om man väljer att ha med fler eller bara doulan.
Det är svårt att livnära sig endast på att vara doula anser jag.