• Perickles

Ska jag köpa en Crosstrainer från ELLOS???

Har sökt runt på olika crosstrainers, det är en djungel.
    Är redo att betala högst 4000 kr och vill ha en stabil och robust modell (absolut ingen liten vinglig plastpryl). Gärna med en del förinvalda program också. På Ellos hitta jag två styckna "Titan Crosstrainer" och "Titan Crosstrainer Nando" och de verkade motsvara mina krav...
    Nån som har erfarenhet av dessa?

Eller nån som har nåt bättre tips?

• Svar på tråden Ska jag köpa en Crosstrainer från ELLOS???
  • Nybliven fru A

Puffar lite jag med...

• Euforia

När jag köpte min, åkte jag runt och provade crosstrainers i massa olika butiker - och kom fram till att de är oerhört olika. T.o.m. i den dyrare kategorin är det jättestora skillnader. Vissa är ganska värdelösa, klena (högstanivån på en är lägstanivån på en annan) och vingliga.
    Den bästa var en från intersport med en dator, den kostade ca 5000, och jag har inte ångrat den en enda sekund.

De från Ellos kan säkert vara jättebra, men jag skulle aldrig råda någon att köpa en crosstrainer på nätet utan att prova den först. Om man betalar så mycket är det ju lite sådär att chansa. Dessutom är det väl meckigt att returnera till ett postorderföretag om det skulle bli nåt fel på den (om man köper i butik kan de ofta komma hem till en och fixa problemet).

• MK84

Jag skulle inte heller köpa en på nätet igen. Köpte nämligen en från TV-shop efter att ha hört så mycket gott om den. Den började knarra så hemskt att man inte kunde använda den efter redan 3 veckor. Efter det fick vi bråka i över ett år för att reklamera den. Dom skulle skicka en retursedel som visade sig vara fel. Sen vägde den för mycket för att skickas med postpaket. Så då fick vi ringa igen och då fick vi en ny retursedel för företagspaket. Och sen när vi ringde igen så säger dom att den itne kommit fram men att vi ska få en ny, månaderna går, då hör vi av oss igen å då säger dom att vi ska få pengarna för den istället, men då betalar dom inte tillbaka allt så vi får bråka ytterligare nån månad innan vi fick tillbaka det sista. Så summa sumarum, för oss tog det ett år av bråk så jag rekommenderar inte att handla på nätet.

• Perickles

Usch då vilket krångel det kan bli...
    Ligger nog en point i det där att det e svårt att få nåt "reparerat" ifall nåt går sönder.
    Verkar inte vara nån som köpt just nån av de modeller jag kikat på... eller?

• Mymlan80

Har du kollat på RUSTA? Där finns en av märket adrenalin som jag provat vid ett tillfälle. Kändes bra och stabil så länge man inte trampar för fort, då kändes den lite vinglig. Men så länge man inte ska "springa" med den så borde den vara ok.
    Har en motionscykel av samma märke som jag är nöjd med. Dessutom är den magnetisk vilket gör att den är mycket tystare än de remdrivna.

• metallgem

Den på rusta är skräp!
    Vi har köpt vår från Ellos, en Titan och dne är jättebra, stabil och så, vet inte vilken modell det är men det är den som håller för 150 kilo. Då borde den vara rätt stabil..

• Samsmamma

Jag har köpt en från InterSport som jag tycker är bra, betalade 2500kr.

Gå dit och kolla och testa, den är stabil, finns flera program osv och inställning av ålder, vikt, längd, kön. Jag har den i ett rum och rullar fram den till tvn varje gång jag använder den, inga problem och jag tycker som du att det är viktigt att den är stadig.

Svar på tråden Ska jag köpa en Crosstrainer från ELLOS???