• Tyler Durden

Termer

Kallar du din fru/sambo för kärringen, regeringen eller något annat liknade? På kontoret hade vi en målare som hela tiden kallade sin tjej för kärringen och han var typ 25år, är det vanligt att hantverkare/arbetare kallar sin älskade så.

• Svar på tråden Termer
  • Snart pappa nr1

Vet inte...jag är ingen hantverkare utan tjänsteman.
    Jag skulle ALDRIG kalla min fru för något nedlåtande. Dom som gör det är säkert rätt mesiga hemma och "tuffa" på jobbet.

• Storkisse
    Svar på #1
    Jag håller inte med om att kärringen är nerlåtande.. fast det beror ju på hur man säger det.. Det kommer ju från käringen vilket är något possitivt..
    Snart pappa nr1 skrev 2008-12-01 14:06:01 följande:
    Vet inte...jag är ingen hantverkare utan tjänsteman. Jag skulle ALDRIG kalla min fru för något nedlåtande. Dom som gör det är säkert rätt mesiga hemma och "tuffa" på jobbet.
  • Tottmeister

Aldrig något nedvärderande men det har hänt att man kallar fästmön för frugan =)

• Tyler Durden

det vill du inte veta

Schnitzel skrev 2008-12-03 00:22:02 följande:
    Damn! Min fru är hantverkare, undrar vad hon kallar mig på arbetstid :S
  • Ordinary

De pratar så är oftast 4H. Själv säger jag frun eller sambon. Tänk att det oftast är de som försöker bossa på jobbet som oftast är just 4H. Ett uppdämt behov, kanske?!?

• Schnitzel

Tyler Durden skrev 2008-12-03 14:57:10 följande:

det vill du inte veta
    Jo det skulle jag fasen vilja. Är ju rätt unga 25 och hon 23, sitter inte riktigt bra med "gubben" eller "karln". Hon lär ju kalla mig något tufft i stil med "Hulken" eller "Action Man". Oooh jag gissar nog på "James Bond"
  • Kupala

Jag är hantverkare, och jag brukar göra det.. även framför min fru men hon vet att jag har glimten i ögat och tar inte illa upp..
    Även knäckehäxa brukar va populärt

• Tyler Durden

Tror du att det är vanligare att hantverkare använder sig av de uttrycken.

Kupala skrev 2008-12-09 10:53:53 följande:
    Jag är hantverkare, och jag brukar göra det.. även framför min fru men hon vet att jag har glimten i ögat och tar inte illa upp..Även knäckehäxa brukar va populärt
Svar på tråden Termer