• Emsith

7-åring som luktar svett

Måste fråga om det finns fler som har 7-åringar som luktar svett.Min tjej som precis har fyllt 7 luktar svett i mellanåt. Hon duschar ofta så det beror inte på det utan hon svettas verkligen och det luktar "vuxet".Känns ju inte ok att börja med deo när hon är så liten.

• Svar på tråden 7-åring som luktar svett
  • JeanneDArc

Finns det inte någon naturlig deodorant utan massa skumma grejer i man kan använda då? För det är ju inte så trevligt för varken henne eller omgivningen om hon luktar svett. Om du hittar någohn som känns ok att använda så kan du kanske försöka ta upp det med henne och höra om hon skulle vilja ha en sån. Apoteket kanske kan ge råd eller kanske naturbutiker eller så?

• JeanneDArc

öhh jaha hela länkarna kom inte med.. men inne på den sidan fanns det ett par olika iaf med bara naturliga ingredienter, ej testat på djur osv

• mammyfine

Våran dotter brukar också lukta lite svett ibland, speciellt om det har gått ett par dagar sedan senaste duschen och om hon har sprungit runt och blivit varm. Jag brukar ta på henne lite deo (en som är parfymfri) ibland som jag har själv och det brukar fungera bra.

• Pillan79

har en 9-åring. Han började att lukta svett när han strax innnan han blev 8 år. Vi skaffade från början en parfymfri deo åt honom från apoteket. Han duschar nästan varje dag. Då han spelar hockeyträningar+ matcher. Och idrott i skolan. Och han rör sej väldigt mycket. Nu har vi förstås bytt deo till en med ytterst lite lukt

• thecarseatlady
    Emsith skrev 2008-12-01 09:56:48 följande:
    Måste fråga om det finns fler som har 7-åringar som luktar svett.Min tjej som precis har fyllt 7 luktar svett i mellanåt. Hon duschar ofta så det beror inte på det utan hon svettas verkligen och det luktar "vuxet".Känns ju inte ok att börja med deo när hon är så liten.
    Samma här! Har en 7,5åring som har använt deo ett tag just p.g.a. av att hon luktar svett oavsett hur ofta hon duschar. När jag frågade runt fick jag höra att det är väldigt vanligt i just den här åldern och att det brukar "lugna ner sig" efter ett tag för att sen igen bli värre i tonåren. Så börja med deo ni bara! :o)
  • lillam82
    har med en 7åring som luktar svett lätt..
    här används det deo sen 2månader tillbaka.
    hon duschar dagligen o va lite rädd att kompisarna kände att hon luktade så vi köpte en parfymfri på apoteket o det funkar kanon.
    Hoppas ni hittar nåt som funkar.
  • solfrost
    Emsith skrev 2008-12-01 15:32:31 följande:
    Tack!Ingen annan med samma erfarenhet?
    jo, vi köpte deo ldb
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Makaroner

Najs! Det blir någ en deo till min kille också då :) Han är 7,5 år och har också börjat lukta "tonåring".

*RUN Forrest! RUN!*
  • looptune

Tänkte höra i denna gamla tråden om det är så att svettlukten avtog på era barn när de blev äldre?

Vår 9-åriga dotter luktar rätt skarpt om hon inte har duschat på ett par tre dagar. Ingen av oss föräldrar har anlag för svettdoft. Undrar om det är något förpubertalt som kanske försvinner?

Tack för svar!

Svar på tråden 7-åring som luktar svett