• vita katten

ÄD när man snart är 50+

I början av nästa år fyller jag femtio. På grund av myomoperationer har mina planer förskjutits, och plötsligt måste jag tänka om, vart jag ska vända mig. Samtidigt har en naturläkare tänt mitt hopp om att kanske det är möjligt, ändå, att få barn på naturlig väg. Men ÄD finns kvar i mina tankar. Jag undrar om det finns kliniker som hjälper en som passerat 50-årsgränsen?

• Svar på tråden ÄD när man snart är 50+
  • Barkbam

I Sverige tror jag inte att det är möjligt, men hör med privata kliniker, och jag inte minns helt fel finns det kliniker i Storbritannien, som utför IVF med ÄD på kvinnor över 40 år.

• Vitsippa65

Hej!

Vad jag vet finns det flera kliniker som har åldersgränser 50+. Exkat vilka eller vilken åldersgränsen är vet jag inte - försöka leta på nätet efter kliniker t ex på Cypern och Spanien. Lettland och Ryssland tror jag har 49. Cypern verkar ju ibland inte ha nån gräns alls - man läser ju då och då om kvinnor som varit där och fått hjälp som är betydligt äldre än du!

Lycka till!

• mytrouble

Håller med Vitsippa. Cypern o kanske Spanien. Kolla med Sleepingbeuty också - hon vet säkert. I USA fanns det nån med åldersgräns 55 vet jag (Pacific Fertility Center i LA, Californien) - men där kostar det nog en smärre förmögenhet...

• tandmaja

Har just suttit och läst på oilka klinikers hemsida.
    Elite Clinic i Estland och AVA-Peter har 50 år ( åldersgränsen gäller tills man fyller 51 )

Lycka till

Svar på tråden ÄD när man snart är 50+