• Misses

Ja kan inte hjälpa hur ja känner

Min sambos son driver mig till vansinne, han skiter i att lyssna på om jag säger till,kollar på mig som om ja vore dum i huvudet..Han vaknar varje morgon innan halv 6 o tjatar 20 gånger om yoghurt, han tjatar alltså tills han får som han vill, Varje middag vi har tjatar han om att han inte vill äta upp maten, han kan säga samma mening 20-30 min tills min sambo ger sig för att han inte orkar höra tjatet.
    Hur f*n ska man orka ???
    Samtidigt ska man jobba, ta hand om sin egen dotter och laga mat o sköta hemmet o vara glad o pigg......Ja orkar inte, de ska väl inte behöva bli så att man ger upp relationen för omstädnigheterna med sonen???

SNÄLLA GE MIG RÅD!!!!

• Svar på tråden Ja kan inte hjälpa hur ja känner
  • vadermom

Det låter lite som min son det
    Man får stänga av öronen en liten stund när det blir för mycket prat.
    Jag brukar se till att få komma iväg en liten stund själv när det går, så jag kan andas ut mellan allt prat.

• Misses
    vadermom skrev 2008-11-28 20:52:37 följande:
    Det låter lite som min son det Man får stänga av öronen en liten stund när det blir för mycket prat.Jag brukar se till att få komma iväg en liten stund själv när det går, så jag kan andas ut mellan allt prat.
    De går inte, han tjatar till han får de han vill, han kan tjata 30 min minst vid varje middag minst
  • mandelblomma
    Misses skrev 2008-11-28 20:56:13 följande:
    De går inte, han tjatar till han får de han vill, han kan tjata 30 min minst vid varje middag minst
    men hur gammal är han?
  • vadermom

Ja precis vad jag tänkte fråga, hans ålder och hur ser det ut när det här börjar?

• Misses
    vadermom skrev 2008-11-28 21:08:11 följande:
    Ja precis vad jag tänkte fråga, hans ålder och hur ser det ut när det här börjar?
    Han fyller 4 snart, ja har haft med honom i mitt liv 1 år snart
  • vadermom
    Svar på #5
    Min grabb är också 4 år nu och håller aldrig snattran.
    Jag brukar försöka avleda honom med lek, tex tysta leken börjar nu eller tex aktivera honom, hjälpa till med lillebror, mata och gulla.
    Annars så får jag iband säga ifrån ordentligt att nu får det räcka, annars får han gå från bordet.

Prata med hans pappa, fråga hur ni ska göra tillsammans när tjatet går i gång och fråga vad han tycker och förklara att det blir förmycket för dig ibland.
  • Misses
    vadermom skrev 2008-11-28 21:25:25 följande:
    Svar på #5Min grabb är också 4 år nu och håller aldrig snattran.Jag brukar försöka avleda honom med lek, tex tysta leken börjar nu eller tex aktivera honom, hjälpa till med lillebror, mata och gulla.Annars så får jag iband säga ifrån ordentligt att nu får det räcka, annars får han gå från bordet.Prata med hans pappa, fråga hur ni ska göra tillsammans när tjatet går i gång och fråga vad han tycker och förklara att det blir förmycket för dig ibland.
    poblemet e att han vill gå från bordet o skiter i att man säger till på skarpen, han fortsätter tjata, hela dagarna.....ja får spader snart
  • vadermom
    Svar på #6
    Skillnaden är ju att min grabb är min bio-son, men min äldsta bonusdotter var också sådan när hon var 4, och ibland får man räkna till tio, avleda sina tankar.

Just nu älskar jag att diska med hörlurar på mig (när pappa är hemma)
  • vadermom
    Svar på #7
    Du han skriva innan mig
    Jag tror det är lite åldersrelaterat oxå
  • Misses

Han tom tjatar 100 gånger om dagen från mån- lör om godis, de är tydligen en stor grejj, ja känner att om de fortsätter så här klarar ja inte att bo ihop med min sambo men vill inte att hans sons ska få sabba de här

Svar på tråden Ja kan inte hjälpa hur ja känner