• Bette

Bara 4 embryon

Hej alla,

Jag fick reda på idag att det är fyra stycken embryon. Är det bra eller dåligt? Jag sade att jag vill ha två stycken insatta.

Bette

• Svar på tråden Bara 4 embryon
  • Liselotte B

Ingen aning tyvärr, önskar dig bara allt gott! Håller tummarna för dig på alla sätt!

• tandmaja

Hej Bette,

Du kanske har hunnit åka redan? Detär lite lite med 4 st. samtidigt som jag hört från flera att Riga har kortare stimuleringstider vilket ger färre embryon av bättre kvbalitet.

När vi skulle göra ÄD i Riga för 3 år sa läkaren att det ideala vid deras stimuleringar var 1-3 embryon av mycket bra kvalitet. jag som hade gjort 4 försök i AVA-Åbo tyckte det lät jättelite då vi där fick 16 til lfrysen och två vid insättning som bäst och 8 st. so msämst men jag blev ju inte gravid trots det, så det kanske stämmer att färre ger bättre kvalitet?

Stort lycka till nu.

• MissC

Hej,

Ville bara säga att när jag var på AVA i Riga så plockades donatorn på 5 ägg. Endast 2 blev befruktade. Resultatet ligger nu i spjälsängen och sover. Så i vårt fall gick det ju bra med få embryon. Lycka till med behandlingen.

KRA

• Bette

MissC och LiselotteB,

Tack för ert stora stöd. Jag åker snart. Vad roligt att ni fått en liten pojke, stort grattis till det MissC. Jo det är ju kvaliteten på embryona som räknas antar jag.

Kramar

Bette

• tandmaja
    Svar på #2
    tandmaja skrev 2008-11-27 14:18:16 följande:
    Hej Bette,Du kanske har hunnit åka redan? Det är lite lite med 4 st. samtidigt som jag hört från flera att Riga har kortare stimuleringstider vilket ger färre embryon MEN av bättre kvbalitet.När vi skulle göra ÄD i Riga för 3 år sa läkaren att det ideala vid deras stimuleringar var 1-3 embryon av mycket bra kvalitet. jag som hade gjort 4 försök i AVA-Åbo tyckte det lät jättelite, då vi där fick 16 till frysen och två vid insättning som bäst och 8 st. som sämst men jag blev ju inte gravid trots det, så det kanske stämmer att färre ger bättre kvalitet?Stort lycka till nu.
  • Emmylou

Hej Bette

Håller med om att det är kvalitet och inte kvantitet som räknas. Vi fick bara 2 bra embryon, 1 tillbaks & ett till frysen. Vi blev först lite besvikna. Men, med facit i hand har det ju gått bra so far.

Massor av kramar & Lycka Till! Håller tummarna för dig- E

• Sleepingbeuty

Jag har fått berättat för mig på SU fertilitetsklinik, att de som "hård-stimulerar sina doantorer producerar fler ägg med sämre kvalitet på alla ägg.
    Varför?
    Jo för när man stimuleras, så ska äggen dela på en bestämd mängd näring och ju fler. desto mindre "näring" får alla.
    JU färre, desto mer"käk" får dom. och blir då bättre kvalitet.

• ÄlvanAlva

Det behövs bara ETT guldägg för en bebis - Lycka till!

• Bette

Hej alla,

Sitter nu i Riga, det blir behandling imorgon. Tackar er alla för ert stora stöd. Precis det behövs bara ett guldägg för att det ska bli bebis. Du hade väl testdag idag Älvanalva, hur har det gått?

Många Kramar

Bette

• tandmaja

Jag fick höra precis samma som Sleeping B av läkaren i Riga och det var det jag på mitt förvirrade sätt försökte förklara...

Vi fick alltid många på AVA-Åbo men aldrig några toppembryon.

Svar på tråden Bara 4 embryon