• Anonym (Korven)

Hur ska man som tjock klä sig snyggt?

Jag är drygt 175 cm lång och väger nästan 100 kilo.

Ska på fest snart och undrar vad tusan jag ska ha på mig. Det största på mig är magen. Den är enorm. Tänk dig en tjock gubbe med stooor ölmage. Så ser jag ut. Inte kul.

Brukar inte gå ut men jag borde kanske göra det för en gångs skull. Om jag törs. Men va farao ska jag ha för kläder??? Finns det nåt jag kan ta på mig eller ska jag stanna hemma?

• Svar på tråden Hur ska man som tjock klä sig snyggt?
  • Anonym

Ta på dig det du känner dig bekväm i och trivs i.

Och framför allt- sträck på dig och var stolt för den du är!

Jag har flera vänner som är rejält överviktiga och de är de vackraste människor jag vet! De strålar och struntar fullkomligt i att de är överviktiga och var helt ärligt inte alls lika snygga som smala.

Klart att du ska gå på festen!

• Anonym

såna strumpbyxor som håller in magen, det funkade på mig när min mage va stor efter graviditeten!

• Anonym

eller leggings & höga stövlar å sen en top som är tight över brösten å sen blir vid..a-linje formad tunika typ

• Buttelina

men klart att du inte ska stanna hemma!!! finns massor av snyggt som du kan ta på dig! ett par snygga svarta byxor och en snygg tröja till.

• Mummyfied

Är inte tjock själv, men har en rätt stor lärare på min skola, hon är inte gravid, men hon klär sig alltid i stora rakt sittande tunikor som är perfekta för henne tycker jag:)

• Anonym (korv 2)

Håller med om att det är super viktigt att trivas i plagget, är man inte bekväm så känns allt jättejobbigt tycker jag!

Tunikor funkar tycker jag, de är lediga och visar inte magen så tydligt.
    Själv är jag mycket för färger men annars så är ju svart ett säkert kort.

Köp dig en snygg tunika, den funkar ju både till vardags och fest. Tycker du det är svårt hitta storlekar så finns det många postorder firmor som har jättefina kläder i stora storlekar!! :)

Gå på festen, det kommer säkert bli jättekul oavsett vad du har på dig!!
    Dina vänner vill väl se dig där, inte dina kläder :)

Lycka till! :)

• joulies

Jag har några kilos övervikt och brukar klä mej i tunika/klänning med ballongmodell till leggins. Detta lägger sej inte så tajt över magen och gör att jag känner mej väldigt bekväm i mej själv.

Stanna absolut inte hemma :) Se till att gå ut och ha kul, det kmr du må bra av :)

• Lillbollen

Hitta någon fin tunika eller klänning med en lagom urringning som sitter åt runt bysten och lösare runt magen.
    Tycker inte att man som överviktig ska bylta på sig för att dölja vad man har, det ser bara "mer" ut.
    Gå ut och prova ALLT, även om du inte gillar det på galgen ;) Det kan se så snyggt ut på! Absolut viktigast att du tar det du känner dig snygg i! ;)

Ha en heldag och fixa hår, naglar osv och lyssna på musik som gör dig glad!

Stanna inte hemma!

• mamlan

Något jag tycker funkar bra är kläder, toppar/tunikor/klänningar som har liksom resår över bysten...du vet hela bystpartiet är sytt med resårtråd så den är ganska tight medan det blir mycket tyg som faller och döljer magen...köpte en sommar klänning på lindex som jag använt MASSOR i sommar...Sedan är tightsen en underbar uppfinning, tänkte inte dra på mig sådana igen då jag var med förra gången de var moderna men de är toppen, håller in magen och så kan man köpa en klänning/tunika i modell liknande den jag beskrev ovan..ett par stövlar eller stövletter till så känner man sig riktigt fin..trots mage..

• Felicia6

Se till att klä dig i saker du känner dig fin i och klä dig INTE i för stora saker eller bylsiga saker för då kan du se större ut än vad du är.

Strumpbyxor som håller in lite kan oxå vara bra.

Klart du ska gå ut och ha roligt! Jag hade 60kilos övervikt från början och har alltid klätt upp mig och varit med på fester och struntat i vad andra tyckt och haft kul och dansat och mått bra. Det ska du oxå göra!

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden Hur ska man som tjock klä sig snyggt?