Super Smash Brothers - Brawl! Verkligen en favoritserie i sig och troligen ett av de mest underhållande och lättillgängliga multiplayerspelet som skapats i min mening. Kontrollen hanteras så enkelt att det blir näst intill utmaning direkt efter några ordentliga spelomgångar även om man som mer erfaren möter en nybörjare.
I Brawl så har man även gjort singelbiten väldigt mycket mer tilltalande än i föregångarna, samt en hel del annat nytt i ren spelväg, vilket i sig utger ett väldigt stort plus. Har man erfarenheter av de tidigare spelen så kan jag säga att det finns mängder med nytt att hitta och dom lyckades göra något "helt hysteriskt" bara mer "hysteriskt" (fast på ett bra sätt såklart, spelets galna tempo håller ju upp hela charmen i min mening om denna spelserie).
Har du barn (gamla nog för att kunna kasta, hålla inne en knapp samtidigt och sedan släppa knappen i kastet, samt då förstå spelupplägget) så rekommenderar jag också Boom Blox väldigt varmt. Huvudkonceptet går ut på att välta höga staplar av klossar med poäng på och då få poängen på klossarna man välter och till hjälp har man bollar, bowlingklot, bomder med mera. Finns även väldigt många fler koncept som skaparna har gjort minst lika lyckade, bland annat där vardera spelare har stora slott av klossar som man ska riva för varandra till skjutbanor och "plockepinn" i klossform. Även detta spel så enkelt genialiskt att beroendet lätt smyger sig på. ;)
Min son på 5 år brukar faktiskt piska upp både mig och hans mor på det oftare än motsatsen. ^^ Man får allt ligga i när barnen väl har snappat upp gameplayet.
Som redan rekommenderat så har du Metroid Prime - Corruption. Ett sagolikt spel, ordentligt stort och med miljör man gärna går runt i "bara för att". Styrningen och upplägget av känslan i hela gameplayet gör att man kommer Samus Aran så när inpå att man näst intill tar på sig kvinnokläder för att komma i rätt symbios med denna legendariska prisjägare (ser en blå "jumpsuit" framför mig ala Zero Suit Samus och med mitt namn på den).
Verkligen spel som man aldrig vill ta slut. Har fortfarande inte klarat sista bossen i första Metroid Prime till Game Cube - det får helt enkelt inte ta slut! >__