• PinkY1987

Bra spel till Wii

Jag är ute efter bra nintendo wii spel som håller. ungefär lika länge som dom gammla kultspelen till 8-bitars. jag är trött på att klara ut spelen på 2dagar och inte har suget att spela det igen.

sen undra jag om ni vet nå spel som liknar spelet vandal hearts. det är ett av de bästa spelen jag har spelat. ett bra rpg till playstation1. spelar ingen roll vilken konsol de är till bara det är ett liknande spel.

• Svar på tråden Bra spel till Wii
  • Sorax

ja du bra spel till wii... supermario galaxy... mariokart med online funktion o sen zelda, resident evil umbrellacronikles.. är några bra spel...

• Pappa Olle

Mariokart är givet, sen så är paper mario ett kul RPG spel som tar tid, Wiifit för det e kul att röra på fläsket lite, och om man är 2st eller mer så tycker jag att raving rabbits är jätte roligt.

• Tottmeister

Är fast i Zelda-träsket tillsammans med min sambo and I love it. Vi sitter båda två framför tv'n och löser mysterierna tillsammans.

Inte köpt Mario Kart själv ännu men det har jag bara hört bra saker om.

Nintendo verkar ju ha ett nytt Wii Sports på gång också som skulle vara Beach Sports. Bara sett bilder på det men det verkar vara kul =)

• PinkY1987

Tak för tippsen, glömmde ju säga vad ja har för spel. Har klarat mario galaxy och zelda, man är ju zelda nör så spelat det enda sen 8bitars o lika såld varje gång. men får köpa mariokart. resident evil har ja inte testad bara hört att de ska vara som dom där arcad speln med pistol att man ska styra siktet bara och gubben går automatiskt. kanske finns olika evil spel ja vet inte. men fler tipps om folk har tack :)

• Tottmeister

Jag é riktigt sugen på Splinter Cell: Double Agent efter att ha läst om det och spelat de tidigare spelen på GC.

Fann ju för runt 200 pix på CDon såg jag men annars kan man ju fynda det billigare på Tradera

• PinkY1987

Splinter cell är riktigt bra spel alla. iaf singelplayer. men vet inte ghur det funkar till Wii är lite rädd att de är för svårt att styra runt sikte etc. lättare med mus:P

• JonnyJ

Super Paper mario tycker jag är super kul! fick det av familjen i Farsdagpressent =P

• Du MÅSTE ange en signatur

Det finns väl faktiskt inga bra Wii-exklusiuva spel ännu? Köpte apparaten på premiärdagen och jag är grymt besviken. Mer än två år har gått och butikshyllorna gapar bedrövligt tomma. Trams och partyspel verkar ju vara det enda man släpper nuförtiden.

Nej, det verkar som om någon har slagit Nintendo med dum-käppen, och hårt dessutom.

Frun och jag har istället fastnat stenhårt för ps3an. Inte minst tack vare dess eminenta nedladdningstjänst.

• Schnitzel

Soul Calibur Legends, Rayman Raving Rabbids, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Zelda, Trauma Center, WiiFit med balanceboard, och för att inte glömma min favorit, Shaun White Snowboarding: Road Trip med Wii Balanceboard. FTW.

• SläppHästarnaFria

Super Smash Brothers - Brawl! Verkligen en favoritserie i sig och troligen ett av de mest underhållande och lättillgängliga multiplayerspelet som skapats i min mening. Kontrollen hanteras så enkelt att det blir näst intill utmaning direkt efter några ordentliga spelomgångar även om man som mer erfaren möter en nybörjare.
    I Brawl så har man även gjort singelbiten väldigt mycket mer tilltalande än i föregångarna, samt en hel del annat nytt i ren spelväg, vilket i sig utger ett väldigt stort plus. Har man erfarenheter av de tidigare spelen så kan jag säga att det finns mängder med nytt att hitta och dom lyckades göra något "helt hysteriskt" bara mer "hysteriskt" (fast på ett bra sätt såklart, spelets galna tempo håller ju upp hela charmen i min mening om denna spelserie).

Har du barn (gamla nog för att kunna kasta, hålla inne en knapp samtidigt och sedan släppa knappen i kastet, samt då förstå spelupplägget) så rekommenderar jag också Boom Blox väldigt varmt. Huvudkonceptet går ut på att välta höga staplar av klossar med poäng på och då få poängen på klossarna man välter och till hjälp har man bollar, bowlingklot, bomder med mera. Finns även väldigt många fler koncept som skaparna har gjort minst lika lyckade, bland annat där vardera spelare har stora slott av klossar som man ska riva för varandra till skjutbanor och "plockepinn" i klossform. Även detta spel så enkelt genialiskt att beroendet lätt smyger sig på. ;)
    Min son på 5 år brukar faktiskt piska upp både mig och hans mor på det oftare än motsatsen. ^^ Man får allt ligga i när barnen väl har snappat upp gameplayet.

Som redan rekommenderat så har du Metroid Prime - Corruption. Ett sagolikt spel, ordentligt stort och med miljör man gärna går runt i "bara för att". Styrningen och upplägget av känslan i hela gameplayet gör att man kommer Samus Aran så när inpå att man näst intill tar på sig kvinnokläder för att komma i rätt symbios med denna legendariska prisjägare (ser en blå "jumpsuit" framför mig ala Zero Suit Samus och med mitt namn på den).
    Verkligen spel som man aldrig vill ta slut. Har fortfarande inte klarat sista bossen i första Metroid Prime till Game Cube - det får helt enkelt inte ta slut! >__

• SläppHästarnaFria

Shaun White Snowboarding: Road Trip med Wii Balanceboard ska helt klart kollas närmare på! ^^ Jag verkligen älskar hur Nintendo tar hem arkadspelshallen in till vardagsrummet.

Schnitzel skrev 2008-12-30 09:33:49 följande:
    Soul Calibur Legends, Rayman Raving Rabbids, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Zelda, Trauma Center, WiiFit med balanceboard, och för att inte glömma min favorit, Shaun White Snowboarding: Road Trip med Wii Balanceboard. FTW.
Svar på tråden Bra spel till Wii