• Mitt hjärta är hemma

    När börja med sushi?

    När är ett barn tillräckligt gammalt för att börja äta sushi? (Sådan sushi man får om man i Sverige beställer typ "10-bitars".)

    Jag tänker främst på närings-/bakteriemässiga skäl om ni förstår hur jag menar.

  • Svar på tråden När börja med sushi?
  • Charlien

    Min pojke är 15 mån o har ätit sushi sen han var ett ca. Dock inte "värstingarna" utan typ samma som gravidsushi. Fast det är ju inget att hänga i granen för en hungrig kille näringsmässigt tycker jag, han behöver lite tillskott, men som lite snacks är det ju perfa!

  • Mealla

    Min son har ocksa atit sen han var ca 1.5. Han ville smaka och det fick han, och det foll den lille gynnaren i smaken, han foredrar dock sashimi. Han ar nu 2.5 och ater garna nar vi ater, men jag brukar komplettera med lite annat. Ser det som ovanstaende inlagg mer som snacks an en "riktig" maltid.

  • red rose 06

    min son böejade när han va ca 10 månader... idag 1o halv o han älskar det

  • Mitt hjärta är hemma

    Men sååå tokigt borde det väl inte vara näringsmässigt? Rå oförstörd fisk, alger, avocadobitar kanske... Håller med om att det vita riset väl inte är det bästa med sin söta vinäger.

    Inte farligt iallafall enligt er alltså. Låter bra!

  • Tingeling83

    har gett räkor o fisk till min dotter redan 9 mån

  • Mitt hjärta är hemma

    MammanEmma1983: Ja, fisk och räkor får hon (eller, nä, när jag tänker efter har hon kanske inte ätit ännu) flera gånger i veckan, men inte råa då...

  • Tingeling83
    MammanEmma1983 skrev 2008-11-24 12:20:59 följande:
    har gett räkor o fisk till min dotter redan 9 mån
    okej=)
  • Mitt hjärta är hemma

    inte ätit RÄKOR ännu skulle det ju stå

  • Mealla

    vattenlilja skrev 2008-11-25 11:52:21 följande:


    varför ge sushi till så småbarn?
    Jag kan ju bara svara utifran mitt barn;

    For att de visar ett intresse av att vilja smaka och att de sedan tycker om det.

    Min son ar 2.5. Han ater allt som vi ater, och har gjort sen han var ca 18 man jag ser inget problem i det.
Svar på tråden När börja med sushi?