• Me o Mike

Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!

Min syster hade en hemsk första förlossning. Hon har nu under denna graviditet varit LIVRÄDD för att föda igen. Hon har velat ha snitt för att hon varit så säker på att denna förlossning skulle bli minst lika jobbig.

Nu ringde hon och berätta:

kl 8 i morse hade hon öppnats 4 cm bara. Hade knappt NÅGRA värkar, alltså inte ont. Så då skulle dom åka och ge ryggbedövningen direkt. När dom kom upp 10 minuter senare hade hon öppnats 10 cm och hon födde 20 minuter efter det!

SÅ det var en SUPERENKEL förlossning.. Som det ofta blir med andra!!

Hoppas jag har gett någon här lite hopp om att det kanske inte blir så farligt!

• Svar på tråden Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!
  • missteddy

låter ju som en drömförslossning en sådan skulle alla kvinnor få

• MyggaMygg

Låter ju kanon önskar man alltid hade en sådan härlig snabb förlossning. Jag e skiträdd för denna (nr 2)

• Me o Mike

Ja men du ser!

Samma hände med 2 av mina vänner.. Hemskt långa och jobbiga första förlossningar och den andra gick på 1-3 timmar.

MyggaMygg skrev 2008-11-21 10:31:22 följande:
    Låter ju kanon önskar man alltid hade en sådan härlig snabb förlossning. Jag e skiträdd för denna (nr 2)
  • Me o Mike

Alltså det lät på henne som att hon just hade vaknat efter att ha sovit 12 timmar. Hon lät piggare än vanligt.
    Helt sjukt.

• MyggaMygg

Nu startade ju min förlossning normalt men slutade i snitt så undrar sa flundran hur man räknar mig då nu då man ska ha nr 2?

• Me o Mike

Det ska vara samma sak.. Jag födde också med akut snitt med min första pga LÅÅÅNG utdragen förlossning.
    Andra sa dom att det kommer med störst sannolikhet gå MYCKET snabbare än första, men jag tog planerat snitt iaf.
    Och jag ångrar det idag kan jag lova!

MyggaMygg skrev 2008-11-21 10:54:25 följande:
    Nu startade ju min förlossning normalt men slutade i snitt så undrar sa flundran hur man räknar mig då nu då man ska ha nr 2?
  • kattta

Varför ångrar du det?

Zack o Bella skrev 2008-11-21 10:57:24 följande:

Det ska vara samma sak.. Jag födde också med akut snitt med min första pga LÅÅÅNG utdragen förlossning.Andra sa dom att det kommer med störst sannolikhet gå MYCKET snabbare än första, men jag tog planerat snitt iaf.Och jag ångrar det idag kan jag lova!
  • MyggaMygg

Jag vill nog hellre föda än att snittas men har man inget val så har man inte,men varöfr ångrar du dig?

• Me o Mike

För att jag då, för all framtid förlorade min enda chans till att få föda vaginalt..

kattta skrev 2008-11-21 11:01:07 följande:
    Varför ångrar du det? Zack o Bella skrev 2008-11-21 10:57:24 följande:
  • Skrutt i mage

hehe, hoppas min andra blir så enkel. Hade inte en jätte jobbig med första heller egentligen, men den gick så pass fort att jg inte hängde med i intensiv värkarna och det tyckte jag var jobbigt

• K72

Det där behövde jag höra.... Hade ingen rolig första förlossning och ska snart föda igen. Är rädd!!!! Vad härligt för din syster och vad underbart att det kan gå så otroligt bra...

• emma b

Då finns det hopp då!
    Men jag håller mig nog skeptisk ett tag till

• Alina 76

Andra gången blir vanligtvis lättare (om inte nån komplikation föreligger förstås)! Min första tog 12 timmar MYCKET intensiva verkar, jag skrek nästan hela tiden (var berädd att dö, verkligen, hade hemsk ryggont också), andra var bara 6 timmar och 5 av dem gjorde det bara normalt ont, jag kunde gå igenom dem och prata till och med, fast det var mycket tät mellan verkarna. Den sista timmen och utdrivningsskedet var ju förstås det jobbigaste, men jag bara behövde krysta 10 minuter (hon fastnade med axeln, annars skulle hon ha kommit ut ännu fortare!) :) 100 gånger lättare än mitt första alltså!!

• lino75

min första förlossning var den enklaste även fast tjejen kom i sätesbjudning...andra var värkarna så intensiva så dom gick i varandra..tredje igångsättning men killen var stor 4500g så det var tufft o nu nr 4 blir oxå en stor kille så vi får se hur den förlossningen går är jätte nervös...

• Skrutt i mage

lino75 skrev 2008-12-05 21:39:25 följande:

min första förlossning var den enklaste även fast tjejen kom i sätesbjudning...andra var värkarna så intensiva så dom gick i varandra..tredje igångsättning men killen var stor 4500g så det var tufft o nu nr 4 blir oxå en stor kille så vi får se hur den förlossningen går är jätte nervös...
    usch...
  • Lumlan

någon som blivit igångsatt första sen en enkel förlossning?

• FiaiMalmö

Jag hoppas verkligen att andra förlossningen blir enklare än första - då bad jag barnmorskan om att få dö! Det är skönt att läsa alla historier om hur enkelt andra förlossningen var. Men jag vågar inte hoppas på något. Min plan är bara att bita ihop!

Svar på tråden Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!