• Niksy

Australien mammor!

Vilka ar vi??? Maste val vara nagra stycken????

• Svar på tråden Australien mammor!
  • Niksy

Sjalv bor jag pa the Mornington Penninsula soder om Melbourne.
    Har tre barn och gravid med nuummer 4.
    Har bott i Australien sen -96!

• fairyfloss

Hej igen .

Jag bor i alla fall i Ballarat, har bara en son än så länge. Har bott här sen mars 2006. Fast inte i Ballarat hela tiden. Det är kallt här.

• saraperth

Hej hej!

Sara här, bor i Perth sedan 04. Vi har en liten Oscar som snart är 8 månader, här är det varmt och skönt

• Suzie Seven

Hej, bodde i Perth, utan barn, i flera ar men skall nu flytta till Sydney med 2 barn. Nagon annan i Sydney, skulle vara bra med lite tips!

• Werty

Måste ju bara inflika att min dotter är "tillverkad" i Canberra, men det kanske inte räknas, hihi!

• Nillax

Pernilla heter jag och bor i sodra Sydney (Sutherland shire) sedan 06. Vi har en liten Kira som ar 8 manader.
    Vad kan jag hjalpa till med Suzie?

• Bedhead

Om min sambo får som han vill blir jag Australienmamma from nästa år någon gång. Troligen i Victoria, jag röstar på Bendigo. Men jag strävar emot så gott jag kan..

• fairyfloss
    Bedhead skrev 2008-11-24 12:32:39 följande:
    Om min sambo får som han vill blir jag Australienmamma from nästa år någon gång. Troligen i Victoria, jag röstar på Bendigo. Men jag strävar emot så gott jag kan..
    Varför strävar du emot? Och varför Bendigo? Ballarat är bättre . Det är härligt att vara mamma här!
  • Bedhead
    fairyfloss skrev 2008-11-24 12:58:20 följande:
    Bedhead skrev 2008-11-24 12:32:39 följande:
    Varför strävar du emot? Och varför Bendigo? Ballarat är bättre . Det är härligt att vara mamma här!
    Mest bekvämlighet, jag har ett bra jobb här och kommer inte att kunna få det lika bra där, jag har alla vänner här, jag hatar att köra bil och Aus. är heeelt bilberoende etc etc.
    Sedan har jag en massa fördomar om skolorna (public dåliga, private, snobbiga), och om människorna (sexistiska, rasistiska, homofobiska i större utsträckning än i Sverige).
    Men sambon har stått i ut i Sverige i åtta år och har verkligen fått nog, så det blir nog att packa och dra. Vad är bättre i Ballarat än i Bendigo? Jag är öppen för förslag!
  • fairyfloss
    Bedhead skrev 2008-11-24 13:17:58 följande:
    Mest bekvämlighet, jag har ett bra jobb här och kommer inte att kunna få det lika bra där, jag har alla vänner här, jag hatar att köra bil och Aus. är heeelt bilberoende etc etc. Sedan har jag en massa fördomar om skolorna (public dåliga, private, snobbiga), och om människorna (sexistiska, rasistiska, homofobiska i större utsträckning än i Sverige). Men sambon har stått i ut i Sverige i åtta år och har verkligen fått nog, så det blir nog att packa och dra. Vad är bättre i Ballarat än i Bendigo? Jag är öppen för förslag!
    Jaså då förstår jag. Jo det är ju sant, fast jag tycker det finns en hel del väldigt trevliga människor. Och de komunala skolorna är inte sämre än i Sverige, och de privata är inte alltid snobbiga heller. (Känner en massa tjejer i skolåldern så jag hör en hel del!) Jag gillar Ballarat, jag bor ju här! Stan är större än Bendigo, allt finns i princip, men den är inte hemskt stor (som Melbourne) utan helt lagom i mitt tycke. Den enda nackdelen är att det blir väldigt kallt på vintern (men har man centralvärme och vett att klä på sig så är det ju inte på långa vägar så kallt som Sverige ändå). Och vill man till Melbourne är det ju bara 1 timme med tåg.
Svar på tråden Australien mammor!