• ius lexis

Skilda och fars dag. hur göra??

Hejsan! Undrar hur ni biomammor som är skilda från biopappan gör på farsdag?
    Gratulerar ni biopappan?
    Även styvisar får svara såklart.

• Svar på tråden Skilda och fars dag. hur göra??
  • pumpkinhead

det beror väl på vilken relation man har. min mamma va me o fira pappa första året dom va skilda iaf. sålänge man har barn som bor hemma o vill fira så känns de väl rätt naturligt att man hakar på tycker ja

• ims67

Det är väl barnen som ska fira sin pappa,visst är man fortfarande gifta/sambo så hjälper väl mamman till.Här firas pappan av både biobarn och bonusbarn.Jag firar inte mitt ex det får hans nya sambo göra med hjälp av barnen.

• ius lexis

men om bonusbarnen är mindre barn då?

• ims67

Då hjälper jag dom som bonusmamma att fira sin pappa,om dom är här hos oss då annars får biomamman påminna barnen om att det är farsdag och att dom bör höra av sig till pappan.

• ius lexis

ja så gjorde vi, jag hjälpte att fira när de kom till oss, men bio hjälpte inte ens att skicka ett sms när var hos henne. Tyckte hon kunde fixat så de ringde.

• ims67

jag håller med dig.Mina bonusbarns mamma hjälper tyvärr inte till heller.Nu är barnen så stora så dom kommer ihåg det själva.Åtminstonde en av dom.

• Coccolina

Jsg hjälpte min pojkväns barn att fira honom torsdagen innan fars dag... på farsdag trodde jag barnet skulle få hjälp av sin mamma att ringa men inget... Fast som sagt han blev ju firad ändå... Med present, kort och fin middag även om inte på just själv farsdag

Life's a bitch get used to it!!!
  • BusigPappa

Min tös var hos sin mor förra året på fars dag och jag blev INTE uppvaktad, men kan bero på att hon inte vill veta av mig (mamman alltså) =/

Svar på tråden Skilda och fars dag. hur göra??