• AnnaT

Min son ska döpas

Min son ska döpas snart och jag vet inte vad jag ska ha på mig, om man frågar lite äldre mammor så har dom ofta lite tråkiga kläder på deras barns dop, jag är 19 så undrar om man kan ha lite finare, kläder typ blank klänning utan att det bril för mycket??

• Svar på tråden Min son ska döpas
  • 1 och 1 är 3
    AnnaT skrev 2008-11-18 23:03:06 följande:
    Min son ska döpas snart och jag vet inte vad jag ska ha på mig, om man frågar lite äldre mammor så har dom ofta lite tråkiga kläder på deras barns dop, jag är 19 så undrar om man kan ha lite finare, kläder typ blank klänning utan att det bril för mycket??
    Jag hade kort kjol, skjorta och stövlar, jag e 23
  • jen bossman

själv ska jag ha på mig en vit skjort-tunika/klänning med svarta ribbade strumbyxor och bruna skinnstövlar.

• 1 och 1 är 3
    jen bossman skrev 2008-11-18 23:06:16 följande:
    själv ska jag ha på mig en vit skjort-tunika/klänning med svarta ribbade strumbyxor och bruna skinnstövlar.
    Snyggt!
  • Nyfiken gul

mina barn är inte döpta - men jag sjunger i kyrkokör och jag har sett allt ifrån jeans till full galautstyrsel med långklänning, handskar o pärlhalsband...

jag tycker att man hellre klär upp sig än att bara komma dit i jeans och topp.

min bästis hade en skräddarsydd dräkt på sig i linne med kjol, blus o kavaj. jättefin!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • AnnaT

=) kan man ha en svart fin klänning eller blir det för deppigt?

• S87

Min son döptes i lördag. Jag själv är 21. Jag hade på mig en svart klänning, med siden rosett i midjan. Tyget va lite finare med glitter mönster typ. Tubmodell med lite ballong form nertill. Lite svårt att förklara:P Hade en bolero över, svart.
    svarta strumpbyxor och svarta pumps.
    Många tycker inte man borde bära svart på dop men de gjord vi. Pappan till min son hade svart skjorta och svarta jeans.

Har en bild på min blogg från dopet, kommer lägg upp fler i veckan om du vill kolla.
    Lycka till!

• SaraHeleneBirgitta

min son ska döpas på lördag. Då kommer jag ha svarta snyggare stövlar, stay up i powder färg, en kläning som är knälång med mönster på. den går i svart och gulbeage med små, små paljetter i guld på. Jag är 21 :)Känner bara att jag borde införskaffa någonting som värmer också.

• Helene OSV
    AnnaT skrev 2008-11-18 23:10:48 följande:
    =) kan man ha en svart fin klänning eller blir det för deppigt?
    Du kan ju ha nåt färgglatt till!
  • Ennna

svart är faktiskt högtidsfärg och håller alltid!
    Man kan ha precis vad man vill på sig på ett dop.

• mrskensington

Traditionell etikett (Magdalena Ribbing) säger att man ska ha kläder som är snäppet finare än vardagskläder på ett kyrkdop. Sen bestämmer man själv om man vill bry sig om det eller inte.

• hjerte78

Jeg hade sort skjørt,vit rosa strippet top og sorte skor.
    Her i Norge er det mange som bruker sin bunad på barndåp,men jeg har ikke det så jeg kjøpte noet nytt som jeg kunne bruke senare å.
    Håper du finner noen klær som du trives i og vil bruke.
    Klem

• miggs

Jag hade en grå/svart, svarta 3/4 leggings och 10 cm höga heels när vi hade namngiv Skrattande

• miggs
    miggs skrev 2008-12-18 10:47:28 följande:
    Jag hade en grå/svart, svarta 3/4 leggings och 10 cm höga heels när vi hade namngiv
    Ehm det ska stå svart/grå TUNIKA......
Svar på tråden Min son ska döpas