• Fru U

Varför tar det så lång tid för äl o mens att komma tillbaka?

Visste inte riktigt var jag skulle lägga min fråga, jag fick inte missfall utan hade ett X (utomkveds), så om någon tycker den passar bättre under en annan rubrik så flytta tråden

Det är 5 veckor och 4 dagar sen mitt hcg-värde var 6 och de där sista resterna borde ju försvunnit ganska snabbt, eller??

Så varför tar det så lång tid för kroppen att komma i fas igen?

Jag hade förstått att äl o mens dröjer om det funnits hcg kvar i kroppen, men ett värde på 6 räknas som att man inte är gravid (man ska ha minst 25 i blodet för att man ska räknas som gravid).... Så varför dröjer det så länge?? 

Visst är det skönt att slippa mens men jag börjar ju undra om nåt är fel

Svaren bor i hjärtat
  • Svar på tråden Varför tar det så lång tid för äl o mens att komma tillbaka?
  • Jaxon

Jag är inne på dag 33 nu efter mitt ma.. ingen mens i sikte alls.. inga känningar på vare sig mens i antågande eller att jag skulle va gravid igen.. suck. Förra gången fick jag tillbaka mensen på dag 27 efter ma. Har troligen inga gravhormoner kvar då jag testade minus för ett tag sen... Förstår din frustration..

Kram

ღ ღ Jag tar inget för givet....ღ ღ
  • Sylten

Jag fick missfall i v. 7+0 för exakt 7 veckor sedan nu. Kände av ägglossning och det gav utslag på stickan drygt en vecka efter. Vi hade sex i de krokarna.. Har testat negativt senast i söndags.

Ingen mens i sikte än för mig.. Har kännt spänningar i magen och brösten i 3-4 veckor nu så det känns hela tiden som att mensen ska komma men det gör den inte..

Eftersom vi har gjort IVF ringde jag till dom idag för att skjuta på vårt nästa försök eftersom min mens inte kommit än.. Hon tyckte att det lät lite konstigt att jag fortfarande hade såna känningar men att det bara var att avvakta och det är ju sant..

Vill bara att kroppen ska komma i fas igen....

• Fru U

Läkaren jag träffade sa att det kan ta upp till sex månader efter en graviditet innan man får mens (men har man ägglossning så borde man få mens väl?)

Min har kommit tillbaka i alla fall, men vi väntar med nästa ivf/fet tills någon gång nästa år

Svaren bor i hjärtat
  • Sylten

6 månader???? Borde det inte vara efter en fullgången graviditet i så fall.. Vill verkligen inte vänta så länge...

• Fru U

Som jag förstod honom så hör det till ovanligheten att det tar 6 månader men att det kan dröja så länge för vissa (underförstått att man gör inget förrän det gått flera månader utan att man fått mens)

Svaren bor i hjärtat
  • Jaxon

Jippie! Jag har fått tillbaka mensen, det tog 41 dagar! Men äntligen är min kropp i fas igen, hoppas jag iaf. =)

Håller tummarna Doriskis att din mens kommer snart.

Hur går det för dig Fru U... har du nå känningar?

Kram

ღ ღ Jag tar inget för givet....ღ ღ
Svar på tråden Varför tar det så lång tid för äl o mens att komma tillbaka?