• SnipSnapSnut

Kan ett ägg släppa och sedan fästa om i slemhinnan??

Jag har haft missfall då man innan det kom ut såg ett stort blödande hål bredvid hinnsäcken där fostret låg...själva ärtan växte inte som den skulle och var för litet även att hjärtat ändå började slå...men sedan kom det ut...

Nu försöker vi igen och jag har fått två test med svaga streck på men nu idag var det inget streck. Jag är några dagar innan Bim men plussade jättetidigt med förra.

Jag undrar om det kan vara så att mina ägg blir befruktade men jag har svårt att få dem att fästa ordentligt? Kan det t.o.m. vara så att mitt första ägg fäste där i slemhinnan men sedan lossnade och fäste på ett nytt ställe?? Att det var därför som där var ett stort hål som blödde?? Och att nu detta ägg försökt fästa så jag fick utslag men inte lyckades och därför visar det nu neg...någon som hört något eller vet om detta???

• Svar på tråden Kan ett ägg släppa och sedan fästa om i slemhinnan??
  • SIN74

Det låter möjligt. När vi gjorde IVF, pratade de just om hur slemhinnan ska vara och att själva fästandet inte var det som var problemet för oss. Hör med bm - de kanske kan vet, eller kan remitterade dig till spec.

• SnipSnapSnut

Tack SIN74!! Men hur kan man kolla hur slemhinnan är? Jag har kollat med vul för nåt halvvår sedan och då var den lagom tjock...men hur ytan ser ut vet jag inget om. Har hört om myom....vet inte om det kan betyda att det är svårt att få det att fästa?

Fler som har hört något om min teori?

• SIN74

När de gjorde IVF, var de noga med att lägga ägget på ett bra ställe, kanske skullde det kunna hjälpa er. Hör med bm.

• SnipSnapSnut

Jo, vi får nog ta tag i det nu...försökt ett tag och så missfall

• SIN74

Hoppas att det går bättre nästa gång och du, en sak är ju bra, du blev gravid - det är en bra start!

• Melissan

Ts, har du fått något vettigt svar på om ägget kan fästa om?

Svar på tråden Kan ett ägg släppa och sedan fästa om i slemhinnan??