Är det här ångest????
Är så rädd för att sova och undrar om någon känner igen sig?
Kort bakgrundshistoria:
Lider av svår ångest och panikångest sedan 12 tillbaka.
Jag har hela tiden tyckt att jag varit ok i huvudet, bara min kropp som talar hela tiden och som säger att jag inte mår bra. Allt är kroppsligt för mig och de 2 senaste åren har det varit kroniskt. Jag har alltid ont någonstans men mest är det mitt hjärta som spökar.
Har jättesvårt för att somna nu för tiden för då larmar kroppen som mest. Fruktansvärda smärtor i hjärtat, ett hjärta som slår hårt och som ibland springer iväg i rejäl hjärtklappning. Stort obehag, domnar i armar och ben, och en massa andra saker som händer.
De senaste veckorna har nåt nytt tillkommit som gjort mig rejält rädd och i natt var det som värst.
När jag hamnar i dvala, då man är som mest avslappnad, så får jag som anfall. Det känns som om jag inte kan andas och jag sätter mig upp i sängen i panik.
Rejäla smärtor i bröstet, ibland i käken, och ibland känns det som om jag ska svälja tungan. Det bara snör ihop sig i halsen och det är helt fruktansvärt.
Förut har det varit 1-2 gånger som det hänt per natt och dagen därpå kommer jag knappt ihåg det eftersom det hände när jag var i dvala.
I natt höll det på i över en timme, minst 20 såna "anfall" fick jag.
Ska tillägga att det släpper så fort jag vaknar till liv, men kommer tillbaka så fort jag är i dvala igen.
Det här är så fruktansvärt och gör nu att jag känner mig rädd för att somna.
Äter en medicin som hjälper mig att slappna av och bli trött på kvällen, ej insomningstablett.
Jag vet att jag borde tala med en läkare, men jag har så dålig erfarenhet av det, plus att jag tycker det är så svårt att förklara vad som händer på nätterna.
Dagarna händer det ju inte på, då är det bara allt annat i kroppen som bråkar.
Hoppas någon känner igen sig
Tacksam för svar