• hallonet79

1MA och nu 1MF - någon som blivit gravid på 3:e försöket?

Vanlig fråga men jag är så j-vla ledsen just nu för att jag precis fått ännu ett MF i v.5:( Behöver bli lite peppad, så hur många av er har genomgått samma sak och lyckats 3 ggn??

• Svar på tråden 1MA och nu 1MF - någon som blivit gravid på 3:e försöket?
  • Hallonet80

Hej, hallonet79 ! Hallonet80 här !! Kul med så lika namn

Beklagar verkligen dina missfall, vet hur det känns
    Jag satt precis å lurade på samma fråga, har haft 2 ma i år. Å har lite misstankar om att jag kanske är gravid igen och undrar nu precis som du, hur många lyckas tredje gången gillt ??

Är så rädd att det är nåt stort fel som gör att jag fått missfall, och vill verkligen inte gå igenom detta helvete igen ! Behöver höra lite solskenshistorier där folk lyckas trots tidigare missfall !

Håller tummarna för en lyckad tredje graviditet för oss "Hallon" !

• minarn

Jag har precis fått MF i v5-6 och har ett MA sedan ett par månader tillbaka.

Någon som kan peppa en, trodde inte att jag skulle bli en av dem som har svårt att få barn. Vet inte hur många försök man ska orka med...

Nu känns det bara helt hopplöst. =(

• TusseTvå

Hej där!
    Har två missfall nu. Vill bli gravid igen men är LIVRÄDD!
    Trdje gången och det blir ett MF till så blir det missfallsutredning, och jag orkar inte med det. Försökt bli gravid i två år och det tär på krafterna.

Man brukar ju säga att ett missfall är vanligt, två missfall vanligt men större chans att man får behålla barnet. Tror det är 90 % chans att få behålla det den 3:e gången.

SKA VI HOPPAS?????????

• vinterkatt

Samma här, 1 MF, sen 1 MA allt inom 4 månader.
    Börjar privat utredning om 2 veckor, vågar inte hoppas annars. Skulle jag se + på stickan skulle jag bara vänta på blödning. Ingen optimism kvar, jag vet.

• kickan gbg

jag vet...vi försökte i 14 mån, lyckan va total, fick då mf i v10, försökte sen i 26 månader, fick då ma i v9, utredningar o hela balunsen, tog då 4 mån o jag blev gravid igen, denna gången slutade det i våran dotter
    Dock är vi inne i karusellen igen, fick mf här i dagarna igen.
    Allting känns så meningslöst o HOPPLÖST efter 2 gången...ingen som inte har vart med om detta vet hur det känns...så på ett sett så jag va mera förberedd på attd et inte skulle gå bra denna gången heller

Lycka till

Världens finaste Engla 061120
  • Coca cola light

Hjälper till att puffa för jag letar också solskenshistorier. Har haft ett mf och ett ma och är livrädd för ännu ett. Ska tilläga att jag har en dotter som blev till på första försöket och det var innan allt det här hände.

• dosali

Här kommer ett försök till solsken Jag fick mf för ett år sen, blev direkt gravid men det slutade i ett sent ma, v 17. Efter det strulade kroppen rejält och det tog ett tag innan allt var i balans. Nu är jag gravid i v 14. Vi gjorde ett ul för en vecka sen och allt såg bra ut då. Jag vågar inte ropa hej än, känns alldeles för tidigt men en bit i taget...
    Känner så väl igen mej i det ni skriver, håller tummarna för att det ska gå bra för er och för att mitt knytt stannar så länge det ska!

• Fangoria

Hej tjejer!!
    Hoppas kunna ge er lite hopp!!!

Jag blev första gången gravid direkt, men det slutade i mf. i v. 11 , hade stannat i växten runt v. 9 t. Fick skrapas.
    Försökte sen i 7 mån innan vi lyckades igen. Mf i v. 5+6...Vi körde på och första ÄL efter missfallet blev vi gravida igen (alltså ingen mens mellan). Detta resulterade i vår son som nu är 15 mån! Hade nästan hela graviditeten en stark oro för missfall men de på MVC var helt underbara, fick gå på extra tidigt ultaljud osv.

Lycka till och ge inte upp!!!

Svar på tråden 1MA och nu 1MF - någon som blivit gravid på 3:e försöket?