kanske ett tips? kanske ren tillfällighet?
Idag har jag fått mitt livs första plus efter 20 misslyckade försök bakom mig :):):) *helt chockskadad* Förra månaden tyckte jag att jag kom på en snilleblixt och kanske var det den som gav utdelning? Tänkte att om det funkade för mig så kanske det kan hjälpa någon annan... eller så kanske jag bara ger folk falska förhoppningar *usch* Ni som hatar folk som ger "tips" kan sluta läsa nu!
Min bakgrund: Vi har efter lite turer fram och tillbaka blivit klassade som oförklarligt barnlösa. I väntan på IVF till våren så har jag dammsugit Internet efter tips och testat varenda ett till ingen nytta, dock har jag varit duktig och skrivit loggbok om alla försök. Förra månaden tyckte jag att jag hade fått slut på idéer så jag satt och spånade bland mina anteckningar. Jag har vid två tidigare tillfällen varit helt bombis på att något åtminstone varit på gång, så jag satt och funderade på varför det gått "bra" just dom två gångerna. Gemensamt för försöken var att jag ätit hostmedicin fram till äl (old news I know!) MEN problemet var bara att jag säkert käkat hostmedicin 6-7 ggr till utöver det utan att något hänt... det som försöken också hade gemensamt var att jag inte använt någon äl-sticka, något som jag använt vid de andra försöken... jag minns då att jag åt medicinen lite längre för att inte sluta för tidigt... hmmm, tänk om jag har kassa skal på mina ägg (jag har ju faktiskt ingen aning!), tänk om hostmedicinen luckrar upp skalet på något sätt efter ägget har släppt, tänk om en simmare på så sätt lättare kan ta sig in? Men om det nu är så, varför har det då ändå inte blivit något av det, inga plus? Kanske skalet krånglar till det även vid implantationen? Idé: jag smaskar hostmedicin kring äl och kring 7-9 dagar efter äl. Sagt och gjort! Obs: När jag skriver hostmedicin så snackar vi inga lätta grejer utan Mollipect på recept!
Shit, när jag ser mitt ?tips? ser det ju helt galet ut! Hoppas ni förstår vad jag menar med inlägget, om det finns någon bakgrund till mitt plus förutom slumpen så vore jag ju en självisk idiot som inte sa något...