• Rastafairy

koka välling av ersättning??

ok nu behöver jag svar här

min tjej vill ha ersättning var tredje timme på natten o på dagen med...kan jag tjocka till profylacen (mjölkfri ersättnin) med potatismjöl eller maizena så de blir välling eller kan de va dåligt för magen då hon fyller 4 månader den 31 denna månad?

Kankse för tidigt..men jag tycker att hon vill ha mat jämt....

• Svar på tråden koka välling av ersättning??
  • Julutzi

nej det hade jag inte gjort...

• Julutzi

Men hur mycket ger du henne per gång?

• sannapanna76

Nej, herregud, det lät inte som en bra idé. Tjocka till? det kan väl aldrig vara bra att få i sig en massa redning??

• Rastafairy
    sannapanna76 skrev 2008-11-14 14:09:20 följande:
    Nej, herregud, det lät inte som en bra idé. Tjocka till? det kan väl aldrig vara bra att få i sig en massa redning??
    koka välling med redning har ja fått tips om på mjölkallergitråden men de kankse är för större barn.
  • Quiet thoughts
    Rastafairy skrev 2008-11-14 14:03:37 följande:
    ok nu behöver jag svar härmin tjej vill ha ersättning var tredje timme på natten o på dagen med...kan jag tjocka till profylacen (mjölkfri ersättnin) med potatismjöl eller maizena så de blir välling eller kan de va dåligt för magen då hon fyller 4 månader den 31 denna månad?Kankse för tidigt..men jag tycker att hon vill ha mat jämt....
    öh nej.
    Jag ger inte ersättning men kan säga att även om jag gjort det hade jag inte koka ihop det du nämner.
  • Imox

låt henne äta när hon vill!!!
    hon är ju liten än!! men kaske e dax att öka mängeden ersättning

• La Lola

Att äta var tredje timme är väl normalt?
    Eller missar jag nåt?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Rastafairy

jo men jag tycker de är ofta haha äh är väl jag som är övertrött o inte minns hur de va med dottern

ger 200 ml varje gång inte alltid hon äter upp det.

• Quiet thoughts
    La Lola skrev 2008-11-14 14:14:27 följande:
    Att äta var tredje timme är väl normalt?Eller missar jag nåt?
    Ja det är helt normalt.
    Egentligen skall man som vuxen med äta var tredje fjärde timma. Utom natten då. Iallafall vad jag hört.
  • Ksorbo

Det går jätte bra att koka välling utav ersättning redan vid den åldern. Min dotter är 10v och jag kokar välling till henne av maizena och althera ersättning! ;)

• hannis

Var tredje timme är ju ingenting för ett så litet barn. Min son åt varje till varannan timme i den åldern.

Svar på tråden koka välling av ersättning??