• SnipSnapSnut

Kan trombyl skada på något sätt??

Jag kanske plusade idag....strecket var väldigt smalt och svagt men jag testade alldeles för tidigt. Jag ville veta för att kunna börja med trombyl. Jag fick det utskrivet då jag frågade efter det då jag haft missfall. Men jag undrar nu.....kan det vara någon som helst fara att äta detta?? Jag vet ju att det hjälpt många men kan det även skada eller så? Att man lättare blöder ut bebisen eller så? Hade ett hematom i min förra grav...den som slutade i missfall v7+4.

• Svar på tråden Kan trombyl skada på något sätt??
  • Bionic

Jag törs inte svara på din fråga. Men vad min läkare sagt så skadar det inte. Jag äter 2 trombyl om dagen efter 3 MF, tidiga runt v5-7. Är nu i v10.

Puffar lite för tråden så att du kan få svar så fort som möjligt.

Grattis till plusset!

• Bionic

Törs inte svara osså svarar jag ändå... Smart tjej, not. Ta inte mitt svar med största allvar. Hör med din läkare istället! Eller någon kunnig tjej här på forumet..

• SnipSnapSnut

Tack för ditt svar! Min gyn sa att det varken gjorde till eller från men att jag kunde få det om jag ville....men man blir jju ändå lite rädd....Men egentligen är det väl inte mer blodförtunnande däri än att äta en värktablett med samma styrka på det där acil.....ja.....syran....?

• sushikatten

jag har läst i Borås universitetssjukhus hemsida om ett forskningsprojekt om trombyl och hur trombyl varit ett bra hjälpmedel mot mf. och dessutom är tabletterna svagare än vanliga smärtstillande. Sök dig genom på nätet det finns en heldel info där. Lycka till!

• Primrose

Den vanligaste dosen av Trombyl är 1x75mg/dag och allting under 100mg av acetylsalisylsyra/dag anses ofarligt för gravida, som jag har förstått det. 75mg motsvarar drygt en tredjedels barnalby - väldigt svag dos m a o.

Själv tog jag 2x75mg/dag under gravititetens första tolv veckor - men jag tog det av en annan anledning än som blodförtunnande.

• Diorlover

alltså har ni bara bett om det? gynekologen eller vanlig läkare som skrivit ut det?

• Primrose

Nej, jag bad inte om det utan fick det utskrivet av en fertilitetsläkare efter att han analyserat mina blodprov.

Diorlover skrev 2008-12-06 09:50:01 följande:
    alltså har ni bara bett om det? gynekologen eller vanlig läkare som skrivit ut det?
  • Katta

Jag skulle inte vara orolig över biverkningarna... antingen fortsätter graviditeten eller så blir det missfall. Förstå mig rätt nu... med Trombyl kanske man kan få ett forsatt grav...
    Ska själv få blodförtunnande ifall jag blir gravid igen.

Svar på tråden Kan trombyl skada på något sätt??