• acer11

mitt trejde missfall och jag orkar inte längre med något!!

hej i helgen fick jag mitt trejde missfall och läkaren säger att det är normalt, men jag är RH negativ och min man är Rh-positiv , jag vet inte om det är de som orskar mina missfall men jag vågar inte bli gravid mera jag vill inte ha missfall längre för det har knäckt mig riktigt denna gången jag har slutat mitt jobb och sitter hemma och är jävligt deprimerad, och läkaren dom är dom lataste läkaren jag har träffat dom tar det som det är normalt men jag vet att det är inte normalt dom vill börja utreda det nu och det kommer typ ta nåt år så lata som dom är, jag vill ha hjälp någon som kan ge mig tips? tack // Sara

• Svar på tråden mitt trejde missfall och jag orkar inte längre med något!!
  • feelings

Hej Sara!

Jag vet hur du känner dig, har själv haft tre missfall ( men inte fått utredning )
    Jag är rädd för att bli gravid, men vill bli det för jag vill ha ett gemensamt barn med min man.

Men som du .. jag har gett upp...

Kanske om man fått träffa en bra läkare som tar itu med den hjälp man bör få, oavsett om det är graviditetsrelaterat eller ej...

Jag vågar inte gå till läkaren längre, utan precis som du gett upp hoppet åter igen, ibland får jag lusten och glöden åter .. men det varar inte länge..

Varje månad när mensen ska komma mår jag så dåligt...

Jag delar din sorg och behöver du prata på annat ställe så gör vi det!

Kramar Annika

• Lilleskuttan

Hej! Beklagar era mf
    För inte allt så länge sen så var jag där ni är nu.Jag hade oxå gett upp hoppet efter flera mf.
    Då jag,liksom ni, träffat skitstövlar till läkare som inte brydde sig ett dugg om att hjälpa mig, kännde jag hur hopplöst det var att ingen var villig att hjälpa mig.
    Och efter tre mf,som inte är "normalt" så har man rätt till en ordentlig utredning. Men det är nog långt ifrån alla som får det,allra helst av ladstinget..

Jag hade turen att efter mitt 4 mf/ma få träffa en privat läkare som verkligen tog mig och mina mf/ma på allvar. Han tog över 30 prover på mig, och hittade fel,ett lätt, som tur var. Så jag fick behandling och är nu gravid för 5:e gången..
    Jag har en lista i min blogg på de prover jag tagit. Kolla gärna där.
    Hoppas du fick nåt svar på det du undrade, och att du/ni kan få lite hopp att det kan gå bra efter flera mf..

• gedansk

hej

det känns helt sjukt att man bara ska sitta och vänta på ev nästa missfall om man har haft två. Jag fick ett MA för två veckor sedan och det tog mig ö 2 1/2år att bli gravid.

Jag känner med dig MA/MF var fasiken den värsta jag har varit med om.
    Ps byt läkare om den du har inte tar dig på allvar, det gjorde jag
    mvh jeanette

• sushikatten

hej och jag förstår precis hur ni känner. Och ett gott råd tror jag nog är att gå vidare privat även om det kostar en del. Själv har jag väntat och på sätt och vis fått någonlunda hjälp. Tyvärr så har det tagit mig 3 år och tre missfall och nu har åter igen gått ett år och inget graviditet. Det blir svårare för varje gång tycker jag. Nu blir min chans IVF och det kommer jag att göra privat. Ber om massor av tester och som jag har sett i olika kliniker är inte utredningen för missfall speciellt dyr och oftast inget vänte tid. Ge inte upp!
    Massor av kramar

Svar på tråden mitt trejde missfall och jag orkar inte längre med något!!