vad menas med ingen F-skattsedel ??
Jag kollade på allabolag.se och sökte på ett företag jag ville se vad det stod om, och då står det avregistrerad för F skattsedel... vad menas med det ??
Jag kollade på allabolag.se och sökte på ett företag jag ville se vad det stod om, och då står det avregistrerad för F skattsedel... vad menas med det ??
Att de har inte har rätt att bedriva näringsverksamhet.
Du måste ha F-skattsedel för att kunna momsinbetala och liknande, dvs vara ett riktigt företag.
Om man ska fakturera företag måste man ha f-skattesedel. Om man däremot har home-parties behöver man inte ha det. Iallafall inte när jag höll på.
det är en blomsterbutik ....
Antagligen har de väl slarvat/fuskat med momsen eller liknade så F-skattesedeln blivit indragen...
Anonym (sara) skrev 2008-11-10 23:10:33 följande:
Om den har blivit indragen så känns det inte som ett seriöst företag.
puffar
Att man inte har F-skattsedel inneär inte att man inte är momsregistrera, det är två helt olika saker.
Vad som kan ha hänt?
Ja, en idé är ju att butiken bytt ägare så att det bolaget som driver den nu är någon helt annan än vad butiken heter.
Det kan vara en företagsombildning så att det tidigare drivits som enskild firma och nu som AB, varvid naturligtvis den enskilda firman inte längre har någon verksamhet.
Kan vara så också att de fått likvida problem och inte kunnat betala sina skatter och fått F-skatten indragen för det, ehöver inte vara något fusk och fiffel för det.