• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag och ge varandra stöd

Kram Marie(luleå)
    Denna gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m35066617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-11 15:00
    menar ett forum här på familjeliv och inget annat. Kopierade av den gamla texten och kom inte ihåg detta fel då. Så det fick följa med även denna gång...

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • lilja26

Hejsan.

Nu startar vi om denna tråd igen. Tycker det är jätte viktigt att vi kan finnas som stöd till varandra. Finns hela tiden föräldrar som får små prematur hjältar/hjältinnor och har funderar och tankar, som man själv hade och fortfarande har. Hoppas denna tråd kan hjälpa till att skapa nåtslags nätverk här upp i norrbotten. Så välkommen tillbaka

• lilja26

Är det nån som har fått nån kallelse för RS virus vaccinet? Hörde att dom skulle börja kalla nu i veckan i Sunderbyn. Och hur många sprutor är det man ska ta? Är det en eller två med mellanrum mellan vaccinationerna?

• morlin01

ah, lägger till den nya tråden i favoriter då. Har inte koll på vaccinet tyvärr, eftersom Alexandra inte kommer att få det i år. Hur har alla det? Har ni fått till någon träff än?

• lilja26

Vi har några gånger träffas jag och två mammor till. Sen finns det några till som kommer att vara med, bara barnen har blivit äldre och inte lika infektionskänsliga. Du är så välkommen att vara med. Sist träffades vi på sunderbyn och var upp på 56:an och hälsade på.

Personalen var jätte trevliga mot dom andra mammorna, men sa knappt hej till mig... Tills en av våra omvårdsannsvariga kom fram och fråga vem jag var..

Då kommer det fram att dom inte kände igen mig, har nämligen gått ner till nästan samma jag som innan Elias och klippt mig i samma frisyr som jag brukar ha. Så dom kände inte igen mig... Man kan skratta åt det... hahaha måste verkligen ha sett som en fågelskrämma

Hur har ni det annars? Inga mer brytna ben i kroppen får vi hoppas ;)

• morlin01

Ha ha ok, men vad skönt att du lyckats så bra med viktnedgången. Det går inget vidare för mig med mina överflödiga kilon tyvärr. Men vad roligt att ni lyckats få till några träffar. Nej, blev av med gipset förra veckan, efter närmare 11 veckor, så nu tänkte jag hålla mig frisk ett tag =)

• lilja26

Morlin01 Grattis till friska och hela ben i kroppen

• Stora My

RS Cyganis en spruta i månaden under de kritiska perioderna. Tyckte de sa 5 sprutor totalt.

Kikar in och skriver jag med, fast E inte är prematurbebbe.

• lilja26

Stora my

Tack så mycke då vet jag. Krama lilla E från oss och så får vi höras. lycka till med promenadena.

• lilja26

Måste ställa samma fråga som jag gjorde i förra tråden. Har nån haft svårt att få ut hela journalen? Har fortfarande inte fått den. Varken från Sunderbyn eller Umeå. Har fått beskedet att jag måste ner till Umeå på läkarsamtal för att få ut journalen där ifrån. Ska det verkligen vara så svårt att få ut den???

• Vinter04

Hej!
    Nu har jag också hittat hit. Fråga mig inte varför jag döpt mig till 04, kanske var det för att bara den siffran var ledig. Har du inte fått tag in journalerna än...

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten