Nonchalerad av läkarkåren för att vi "bara" har haft två missfall. Har själv några teorier om varför jag fick missfall men ingen lyssnar
Har en underbar dotter på 18 mån som blev till på första försöket. Fick livmoderinflamation efter hennes förlossning. Hade minst en symptomfri uvi under graviditeten som jag fick behandling för. Hade även fått fått positivt på en uvi-sticka innan förlossningen men ingen lyssnade på detta så jag tror att det var därför jag fick livmoderinflamation.
Fick ett mf i augusti och ett ma konstaterat i torsdags genom ett vul då jag har känt mig orolig. Inga fysiska tecken på mf/ma så det blev en chock. Skulle ha varit i vecka 10+1 idag och bebisen dog i vecka 8+5. Sitter fortfarande med mitt döda barn i magen vilket känns hemskt. Ska på skrapning imorgon. Jag har under hela graviditeten tyckt att mitt urin luktat väldigt stark men bm tyckte inte att det var någon anledning att oroa sig eller göra något test. Jag ska även tilläga att jag alltid verkar ha streptockocker latent i kroppen.
Jag vet att det inte görs någon utredning efter två missfall men jag tycker att de åtminstånde borde utreda om min uvi + streptockoker eller min gamla livmoderinflamation har något att göra med mina missfall. Vad tror du när du läser detta? Kan detta vara anledningar till mf eller är det bara slumpen att jag nu har fått två på raken?