• Coca cola light

Om man har haft två stycken missfall direkt efter varandra hur stor är risken att man får ett tredje?

Fick mitt andra missfall konstaterat igår efter ett vul. Jag har inte börjat blöda än vilken känns väldigt jobbigt då fostret dog för två veckor sedan. Skulle ha gått in i vecka 11 imorgon. Hade ett tidigt missfall i augusti. Jag har fått rådet av läkaren att vänta två menstratutioner innan vi försöker igen. Har jag en ökad risk för att få ett tredje missfall nu? Ska kanske tilläga att jag har en dotter som är 18 mån och som blev till på första försöket.

• Svar på tråden Om man har haft två stycken missfall direkt efter varandra hur stor är risken att man får ett tredje?
  • Arien

Jag läste alldeles nyligen på en sida som kändes "seriös" (minns dock inte vilken) att det bara är en (1) procent av alla kvinnor som tvingas uppleva tre missfall på raken.

• Annaloo

Jag har för mig att det ser ut ungefär så här:

Risk för 1 mf: 30%
    Risk för 2 på raken: 20%
    Risk för 3 på raken: 4%
    vilket är anledningen till att de gör mf-utredning först efter tredje.
    Du har alltså INTE ökad risk för mf nu, utan väldigt stora chanser att det går bra nästa gång.

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • truelove 4 ever

Jag har nyligen fått mitt 3:e missfall tyvärr. I onsdags börja vi vår utredning.

Jag fick mina i feb&Augusti 2007 och nu i september 2008

• Ludwig o Malwia

Har har haft 6 mf efter varandra...

• Elli47

Jag har fött två barn och sen hade jag tre missfall efter det...

Svar på tråden Om man har haft två stycken missfall direkt efter varandra hur stor är risken att man får ett tredje?