• pialotta

Fick mitt andra missfall konstaterat idag, barnet hade dött för två veckor sedan men jag har fortfarande ingen blödning. Vad händer nu?

Vet inte om jag klassas under den här rubriken men jag visste inte var jag skulle lägga min fråga. Jag trodde att jag var i vecka 9+5 idag och hade tid för ett vul. Jag har egentligen inte haft några symptom på att ett mssfall har skett utan mer en känsla i kroppen. Bebisen hade dött för ca två veckor sedan. Hur vanligt är det att blödningen inte kommer igång och hur länge kan jag tänkas få vänta. Har en tid till läkaren på måndag för att kolla igen med vul men de sa idag att allt hopp var ute.

När man har gått så långt som jag gjort brukar blödningen vara mycket riklig och är det smärtsamt. Är så rädd just nu, mest för att jag inte vet när blödningen ska börja.

• Svar på tråden Fick mitt andra missfall konstaterat idag, barnet hade dött för två veckor sedan men jag har fortfarande ingen blödning. Vad händer nu?
  • Pysen

*beklagar*

Så var det även för mig och jag krävde en skrapning... och fick det samma dag...

• milk and honey

För mig oxå, foster hade i dött i vecka 9 och det upptäcktes i vecka 11. Jag blev skrapad dagen efter.. Så du borde inte behöva vänta utan få hjälp ändå, allt är jobbigt nog ändå. jag beklagar verkligen ditt ma..

• Pimpinellan

Det bästa du kan göra är att genomgå en medicinsk abort på sjukhuset. Där kan du få massor med smärtstillande och det är mindre risker än med en skrapning. Min läkare avrådde från skrapning med tanke på riskerna.

• EHel

Beklagar verkligen!
    Hade själv ett ma som upptäcktes i v.12. Jag blev skrapad efter några dagar. Kvällen innan skulle jag ta ett piller som luckrade upp livmodertappen och skulle underlätta skrapningen. På natten trodde jag nästan att jag skulle dö - uppskattar att jag blödde 1,5 liter och hade våldsamt ont.
    Trodde jag skulle slippa skrapningen eftersom jag trodde allt kommit ut - men de var inte helt säkra efter vul, så det blev en hel dags väntan (många akuta operationer)och skrapning.

Skulle jag hamna i samma läge igen, skulle jag verklien ifrågasätta om jag var tvungen att ta en där tabletten innan. Om jag var det så skulle jag nog vilja ligga kvar på sjukhuset - vi har en dryg timme att köra dit.

Känner med dig, och hoppas att det kommer att gå bra!
    EHel

• LML

Jag fick mitt missfall konstaterart i onsdags, och de ville ge mig tabletter o lägga in mig då. Ja vägrade så ja fick med mig tabletterna hem ist. Va i v 12+3 och fostret har troligtvis dött för 1-2 v sen. Jag har fortfarande inte blödit speciellt mkt så tabletterna verkar inte funka. Har tid för vul o skrapning på tisdag. Ja har inte heller haft några speciella smärtor. Lättare molvärk, med oregelbundna sammandragningar är d enda.

Anledningen till att blödningen inte kom när fostret dog kan ha att göra med kroppens egen menscykel. Alltså att kroppen inväntar tillfället när din mens skulle ha varit och kommer då, sa de till mig på kk.

• Boom

Beklagar ditt MA En stor kram
    Jag fick ett MA, då hade jag ingen föraning att det skulle vara så. Fick tid för skrapning på en mån (på tor innan konstaterades mitt MA med VUL).
    Fick tablett att ta på morgonen innan operationen för att livmodertappen skulle mjukas upp. Sen kom jag dit och fick lugnande. Sen narkos och sen samtal med läkaren efteråt. Personalen för mig var helt underbara.
    Lycka till och en till stor kram

Svar på tråden Fick mitt andra missfall konstaterat idag, barnet hade dött för två veckor sedan men jag har fortfarande ingen blödning. Vad händer nu?