• Godcilla

Hemma med 2,5-åring o bebis - behöver tips på aktiviteter! Gärna i MALMÖ

Hej! Behöver lite hjälp här.
    Är föräldraledig med en 2,5-åring och en 4 månaders bebis. Tycker att den stora kommer i kläm o måste anpassa sig till bebislivet hela tiden.

Är det nån som har nya tips på roliga aktiviteter, utflykter eller smultronställen som funkar bra om man är bara en vuxen med två barn i de här åldrarna.

Gärna i malmö eftersom vi bor där. Vi har ingen bil. Barnens pappa har långa jobbdagar (hemma 21) och jag tycker eftermiddagarna efter kl 15 är svårast.

Detta gör vi ibland:

**Går till Folkets park (bor nära)
    **Tekniska museet eller det vanliga.
    **Bada på Oxievångsbadet (har dock aldrig provat ensam med båda barnen)
    **Biblioteket och sagolekplatsen

• Svar på tråden Hemma med 2,5-åring o bebis - behöver tips på aktiviteter! Gärna i MALMÖ
  • pompes pappa

Hej!
    Vi är också hemma med två barn en pojke på 2 1/2år och en tös på 10 månader. Vi bor också på möllan, försökte kika på din sida för att se om jag kände igen dig, men ingen jackpot.

Vi hänger också mkt i folkets park, och även pildammsparken. Vi har varit lite på öppna förskolan familjens hus, men det är oftast så mkt folk där, så det blir ganska sällan.

Sen så blir det mest hemmapyssel, med vardagsrutiner som disk, tvätt som iallafall den stora pojken tycker är superkul fortfarande.....

• Meli

Jag är också hemma, en tvåårång och en 6 månaders (och en i nollan)

Vi brukar åka till Öppna förskolan, Kyrkans Öppna förskola, och ja, sen blir det inte så mycket mer.
    Kan känna att det nog är jag som saknar kompisar. De som var fl med mig med mitt första barn, har alla börjat jobba nu

Sen saknar jag jämåriga till min flicka. Tcker de flesta barn är antingne 05or eller 07or där vi bor.

Vi bor i Anderslöv, så 3 mil från Malmö

• Världens finaste Klara

Hej!!
    Jag är också hemma med två barn en pojke på 7 månader och en flicka som blir 3 i februari.. min flicka går på dagis 15 timmar i veckan men dom dagar hon är ledig går vi på öppna förskolan på Barnens hus,,, kan verkligen rekomendera denna,, där det finns väldigt mycket att göra för barnen!!

Svar på tråden Hemma med 2,5-åring o bebis - behöver tips på aktiviteter! Gärna i MALMÖ