• Juli1

Hemma med 2 barn på söder???

Hej!

Jag har två pojkar på 2 år och en på 1 månad. Hade tänkt vara hemma med båda eftersom 2 åringen inte är så förtjust i dagis.
    Men jag tycker samtidigt lite synd om honom om han inte får träffa så många jämnåriga när han bara är hemma med mig.
    Det verkar som alla har sina barn på dagis även om de är hemma med småsyskon.

ÖF är ju bra men som sagt det lär väl bara vara 1-åringar där...

Vore kul å träffa några i samma sits Om ni finns ???

Bor på söder i Sthlm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:29
    Oj nu blev det lite fel i texten....
    Har en son född nov-06 och en född okt-08. Alltså 2 barn

• Svar på tråden Hemma med 2 barn på söder???
  • Fru HH

Hej!!
    *räcker upp en hand* här är jag Glad

Jag är hemma med ett barn, en tjej som är född i sep -06 vi bor i Johanneshov.

När kommer tvåan???
  • Juli1

Fru HH: Hur länge hade du tänkt va hemma ??
    Vad hittar ni på om dagarna?

• Fru HH

Vi har sök förskoleplats till dottern till Augusti -09. Jag har inget jobb att gå tillbaka till, heltid. Så jag får se vad jag hittar på då... Vi jobbar på ett syskon, men det börjar ju dra ihop sig

Vi brukar vara på ÖF i Dalen, sen har vi en fast grupp i kyrkans regi på torsdags fm. Jag har några kompisar med jämnåriga barn som oxå är hemma så vi brukar ses så barnen får leka o vi vuxna får babbla o fika Skrattande

När kommer tvåan???
  • Juli1

Fru HH: Va kul att du känner så många som är hemma!! Lycka till med syskonverkstaden...
    Hade varit kul å testa ÖF Dalen men det ligger lite för långt bort eftersom vi bor på södermalm

Alla jag känner m barn i min äldsta sons ålder jobbar nu tyvärr.

Ska ta mig till ÖF här å se om det finns några äldre barn kvar, fast jag väntar nog lite tills minstingen blivit några månader.

Vore kul å se om det fanns fler mammor m barn i samma ålder som är hemmamammor.

• hammarby

Hej!

Från 1:a december är jag hemma med mina två barn (med vårdnadsbidraget).
    Eddie är född i september -06 (han går på dagis nu men ska sluta, han går bara november ut) och Dante är född i oktober-07. En 1 åring och en 2 åring mao..

Har också lite kompisar som är hemma (bland annat Fru HH och henens dotter..hehe) och även grannar i huset bredvid som har en 1,5 och en 3 åring.
    Sen ska Eddies bästa kompis också sluta på dagis och vara hemma, de ska dock flytta till Nacka. Inte jättelångt dit egentligen så de ska vi försöka träffa också.

Och så springer vi på öppna förskolan vi med!

Var på södermalm bor ni? Innan vi fick barn bodde vi i slutet på Ringvägen. Längtar ofta tillbaka till söder!

Vi kan väl försöka träffas någon dag och leka med barnen? Vore skoj!  Eddie går ju fortfarande på dagis men jag har honom ledig ibland.

Jag lägger till dig i min adressbok så du kommer in på min sida. En liten varning bara, den är INTE uppdaterad på läääääänge...

Tjingeling!

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • Juli1

Hammarby: Va kul! Jag hänger gärna på och träffas med båda barnen vid nåt bra tillfälle.

Härligt att höra nån som vill vara hemma med båda barnen Jag har varit det nu sen lillen föddes, 5 v, vet inte om stora ska börja dagis el ej. Känns helt klart bäst och ha honom hemma, bara man träffar lite folk emellanåt.

Har inboxat dig åxå.

• hammarby

Juli..
    Jag såg att du inboxat mig. Kul!
    Kom bara på att jag glömt bort att skriva var vi bor nu. Vi bor i Årsta. Det är ju bara en bro mellan oss och bussar går ju som sagt!
    Jag hör av mig till dig med mobilnummer och annat som kan vara kul att veta.

Hej så länge!

• Fru HH

Nu funkar det Glad Att skriva i tråden asså, det gick inte förut...

Vi hänger gärna på er om ni hittar på nåt någon dag.

När kommer tvåan???
  • hammarby

Fru HH..
    Klart ni ska göra det!
    Kanske lek i någon park? Eddie älskar Rosenlundsparken (vet inte om den har något annat namn) vid Södra station..bara att ta fyran. Och för er Juni1 är det bara en liten promenad..

Vi kanske kan ta nån dag nästa vecka, rentav?

• Juli1

Ja men va kul!! Hänger gärna på nästa vecka nån dag!
    Vet inte riktigt vilken park det är, är det skånegläntan? eller ligger den längre bort kanske?

Låter bra hur som helst

Svar på tråden Hemma med 2 barn på söder???