• Aprilia77

Helt vild vid nattning

Min kille som snart är 9 månader har blivit helt galen när det är dags att sova. Han rullar runt, sätter sig upp, ställer sig upp, kastar sig ner igen, sätter sig upp igen, ställer sig upp igen, rullar runt igen, kör ner ansiktet i kudden osv osv osv. Mellan varven försöker jag få i honom lite välling.

Gör alla ungar så här eller är det min som är överaktiv? Vad ska man göra för att få honom att lugna ner sig? Man blir ju galen!!!

• Svar på tråden Helt vild vid nattning
  • SolarSister

Min son som dock bara är 7 månader är precis sån, fast då utan att jag försöker få i honom någon välling. Han är jättetrött och jag tolkar det som att han måste göra så där för att kunna komma ner i varv. Jag ligger bara bredvid och sjunger och lägger ner honom om det behövs, ibland måste jag "bryta" och ta upp honom och vagga lite i famnen eller så.

• Tullemi

Ja, vi har en likadan vilding här hemma. Milea (8,5 månader) kan vara jättetrött, men ska ända sätta sig upp, och sen ställa sig upp. Jag får lägga ner henne hur många ggr som helst. Jag blir tokig snart *sliter i håret*.

• Majasmamma07

Min bvc tant sa: lägg i säng säg gonatt osv, ställer hon sig upp så gå dit en gg och lägg igen sen får de lägga sig själva.

Mitt råd: Samma sak, och sitt inte och dutta vid sängen klart det e latjo då=) han ska sova, det ska vara tråkigt. Ha en kul stund med skratt innan läggning och mata inte i sängen,där ska man ha tråkigt så man sover.

När de har somnat tokigt så låt de ligga 10 min efter insomning, rätta sen till. Tar man för snabbt eller för sent så kan man väcka de i onödan.

• Aprilia77

Skönt att höra att fler har bebisar som är trötta och vilda på samma gång! Tack för era råd, ska sluta ge välling i sängen och försöka ha en trevlig och lugn stund med flaskan innan det är dags att lägga sig. Och gå ifrån efter en stund.

God natt!

• Junip

Inget råd men samma här. Har en 8 månader gammal som är en riktigt vilding. Rullar runt och sticker rumpan i luften, ska amma på magen och sparkar och attackerar bröstet med både händer och nylle. 

iblsnd när hon är riktigt trött så vrålar hon till och med. Har liksom inte riktigt fått ngn rutin eller tajming på det och tycks bli likadant oavsett om vi nattar tidigt eller sent. 

• Räkan77

Kan det funka att natta genom att ta en barnvagnspromenad och sen bära över till sängen efter en timme eller två? 

Svar på tråden Helt vild vid nattning