• Princess1982

Tack till alla...

Jag älskar att läsa om allas barn och kolla vilka framsteg de gör, men ibland undrar jag om min lilla flicka någonsin kommer att göra framsteg. Då klickar jag in på prematurbarn och blir lugn!
    Tack till alla som är här.
    Min flicka föddes i v. 28+3 och idag är hon 7 månader. Hon kan än inte sitta själv, ligger på magen men välter oftast åt sidan så det är många mjuka kuddar runt henne hela tiden!
    Hon äter lite gröt och puré men inte med jättegod aptit.

Vi skulle ha föräldraträff på bvc för en vecka sedan, men vi gck aldrig dit. Jag vill inte sitta och jämföra henne med andra...eller behöva förklara min historia för andra som inte rktigt förstår.

Är det fler som är som jag??

• Svar på tråden Tack till alla...
  • MsBeauty

Jag tycker inte heller om såna föräldraträffar. Gick ett tag på babycafé här på BVC, men allt började handla om att min son var såå tidig (v. 24) och alla var såå nyfikna, så jag slutade gå dit. Nästa gång vi går på sånt kommer jag inte berätta att han är tidig för andra än ledarna, och jag kommer säga att han är sin korrigerade ålder.

• kramelikram

Jag har själv ett prematurbarn. Född v.31. När bvc tog upp detta med föräldraträffar föreslog hon själv att vi skulle gå med dom som är i Tuvas "korrigerade" ålder. Konstigt att inte din bvc har föreslagit det. Be att få komma i den gruppen annars. Om du går i den gruppen med barn som är födda samtidigt som din flicka får du ju fel info!!

• Princess1982

Jag går på öppna förskolan varannan vecka och på babysång varje vecka. Men det är med folk jag känner. Tycker nog att det räcker för mig. De vet allt som hänt och frågar inte hela tiden. De frågar "normala" frågor om man säger så.

Om jag är ute i en affär och någon frågar om Nora brukar jag säga hennes korrigerade ålder så slpper man de medlidande blickarna eller folk som tycker synd om en!

• hejpa

jag har struntat i allt sånt. känner inte att jag har så mkt gemensamt med "normala" föräldrar.

Svar på tråden Tack till alla...