• wordplay

Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?

Jag har sett 24-30 åringar på det här forumet som kallat sig själv en ung mamma.
    Jag fick barn när jag var 15 så jag har en lite annan syn på det hela, jag tycker att unga mammor är de som inte hunnit bli myndiga.

Resten tycker jag hör till "fick barn tidigt".

• Svar på tråden Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?
  • Trocadero

Under 18-19 tycker jag är ungt.

• Nikki S

Jag tycker att 14-20 känns som ungt men man är så ung som man känner sig! Fast när man är 20-25 är man också ung, fast kanske inte lika ung.

• Jenniemamman

Det är olika hur folk ser det.. Men jag tänker mig när man är tonåring.

Visst är man inte gammal om man är äldre än så, men då ör det mer vanligt att folk skaffar abrn liksom. Jag hann precis fylla 19 när min son födde.s Så jag tycker jag är rätt ung. 15 ser jag som väldigt ung.

Och jag komemr fortfarande vara en ung mamma när jag är 24, för då har jag redan en son på 5 liksom. Tror det är så de tänker. Men sen är 24 ändå rätt ungt i dagens samhälle.

Vilgoth 060705, Mollie/Lucas BF 081202
  • sophiekall

Jag är 22 o har en pojk på 4 månader o jag känner mig som en ung mamma..

• wordplay
    Jenniemamman skrev 2008-11-01 12:04:45 följande:
    Det är olika hur folk ser det.. Men jag tänker mig när man är tonåring. Visst är man inte gammal om man är äldre än så, men då ör det mer vanligt att folk skaffar abrn liksom. Jag hann precis fylla 19 när min son födde.s Så jag tycker jag är rätt ung. 15 ser jag som väldigt ung. Och jag komemr fortfarande vara en ung mamma när jag är 24, för då har jag redan en son på 5 liksom. Tror det är så de tänker. Men sen är 24 ändå rätt ungt i dagens samhälle.
    Ja, jo, jag kommer alltid att se mig själv som en ung mamma. När min dotter fyller 15 är jag 29.

Men de 24-30 åringar som kallat sig själv ung mamma har fått barn just vid den åldern. Inte för ett par år sen.
  • CiCiCi

jag är 22 o har en dotter på 1 månad. tycker jag är ung!!!

• Svanflikkan85

jag känner mig som en ung mamma, sonen föddes d jag var 19.. är nu 23 och bväntar nr 2

Svar på tråden Vilken ålder anser ni räknas som "ung mamma"?