• emelasmamma

Till er som varit hos ett medium!!

Jag ska till ett medium på måndag för första gången, delvis för att bearbeta en sorg som bara blivit värre för varje år.

Så snälla..ni som har varit hos ett meduim, hur va det för er?
    Fick mediumet kontakt med den som ni önskade?
    Fick han kontakt med flera?
    Hur gick det till?
    Vad sas?
    Kände ni den avlidnes närvaro?

Jag kan ställa tusen frågor... men snälla dela med er av era egna erfarenheter, jag är både nervös och spänd men också väldigt rädd och orolig.

• Svar på tråden Till er som varit hos ett medium!!
  • Tesi

Hej jag har tyvärr inte vart hos ett medium men har haft funderingar på att gå,, vet dock inte så mycket om det..men du får gärna berätta om du vill hur det va.

Kramar Tesa

• illoi1

jag har vart hos ett medium men inte av samma anledning som du. jag kan inte säga att jag kände nävaron men man måste nog vara lite mottaglig då... min bror ser dom tydligt ... andarna alltså, jag har börjat se dom nu på senare år. det är ju olika hur en seans går till beroende på vartoch vem man går till. alla gör ju olika

• ÄnglatofflAnn

Jag har varit hos ett medium. Det var mitt sätt att bearbeta en sorg. Det var fantastiskt för mej. Mediumet sa saker om då-tid och fram-tid som hon omöjligt visste något om eller kunde kunde förstå. Jag förstod allt och det var ju det som var meningen. Det var enormt gripande för mej och jag kommer aldrig att ångra att jag gick dit. Bara att få förstå att de finns runt mej, att veta att det inte var inbillning det jag upplever, få höra saker som jag nästan hade glömt bort från då-tiden, att bli påmind...
    Jag blev väldigt tagen när mediumet fick kontakt med de jag ville ha kontakt med, utan att jag sagt något om vad jag ville. Hon beskrev i detalj hur de såg ut, förmedlade ord. Tårar och skratt blandade sej.
    Tveka inte att gå dit. Många förkastar medium för strunt, men inte jag.
    Lycka till.

• Tulpan74

Jag var hos ett medium som tyvärr inte gav mig någonting. Jag upplevde att han satt och gissade på olika typer av människor som han trodde att jag ville ha kontakt med, men han var inte ens nära att pricka någon eller något. Tyvärr.

Hoppas att det går bättre för dig. Mitt råd är att gå till ett medium som du fått rekommenderad av någon som du litar på.

• emelasmamma
    ÄnglatofflAnn skrev 2008-10-31 07:36:18 följande:
    Jag har varit hos ett medium. Det var mitt sätt att bearbeta en sorg. Det var fantastiskt för mej. Mediumet sa saker om då-tid och fram-tid som hon omöjligt visste något om eller kunde kunde förstå. Jag förstod allt och det var ju det som var meningen. Det var enormt gripande för mej och jag kommer aldrig att ångra att jag gick dit. Bara att få förstå att de finns runt mej, att veta att det inte var inbillning det jag upplever, få höra saker som jag nästan hade glömt bort från då-tiden, att bli påmind...Jag blev väldigt tagen när mediumet fick kontakt med de jag ville ha kontakt med, utan att jag sagt något om vad jag ville. Hon beskrev i detalj hur de såg ut, förmedlade ord. Tårar och skratt blandade sej. Tveka inte att gå dit. Många förkastar medium för strunt, men inte jag.Lycka till.
    [/citat]

Vad skönt att du blev så nöjd!!
    Hade de som sökte upp dej speciella meddelanen till dej eller kom de bara för att säga hej?
    Hur lång tid hade du där?
    (tack för svaret btw)
    Tulpan74 skrev 2008-10-31 07:57:22 följande:
    [citat]
    Jag var hos ett medium som tyvärr inte gav mig någonting. Jag upplevde att han satt och gissade på olika typer av människor som han trodde att jag ville ha kontakt med, men han var inte ens nära att pricka någon eller något. Tyvärr.Hoppas att det går bättre för dig. Mitt råd är att gå till ett medium som du fått rekommenderad av någon som du litar på.
    Jag ska gå till en känd medium som finns i gbg (www.iriz.se)
    Tråkigt att det inte funkade för dej
    Men dit jag ska är det i stort sett fullbokat, jag råkade ringa just när nån avbokat, och alla som har varit där har vart nöjda.
  • ÄnglatofflAnn

Mediumet jag besökte hade särskilda medelanden till mig från min farmor och farfar. De visste vad jag gått igenom och ville att jag skulle veta att de var med mej. De hade sett mina tårar och förtvivland i det jag gått igenom och gav mig råd och stöd i det. De visste att jag var väldigt osäker på om jag skulle tro på att de var de som ville medela sig till mig, och då började mediumet säga saker från förr som bara jag visste om. De var minnen från min barndom, de pratade om mina syskon och föräldrar, mina barn och barnarn. De pratade om bröllop som skulle äga rum på sommaren (min dotter skulle gifta sig då) Fick reda på att jag snart skulle bli både mormor och farmor igen, pratade om olika sjukdomar som finns i släkten osv osv. Mediumet kunde omöjligt veta något om vad som blev sagt. Hon känner inte mig från förr och visste absolut inget om mig och min familj.
    Jag sökte upp henne för att jag kände att jag inte var själv. Hade mina aningar om vem som besökte mig men var inte säker. Det första mediumet sa till mej då jag kom var att det var en man som väntade otåligt på mig och började i minsta detalj att beskriva min farfar. Jag var där ca en timme som gick allt för fort.
    Jag är helt övertygad om mediumets kontakter med andevärlden. Finns säkert bluffmakare inom det området också, men mitt medium kunde hon.

• emelasmamma

wow va häftigt att det kan stämma så!
    När jag bokade tid fick jag inte prata med mediumet själv och hon vill absolut inte veta vem jag är.
    Jag hoppas verkligen att jag får kontakt med en viss person,men skulle inte alls bli besviken om någon annan trädde fram heller.
    Jag tror ju benhårt på sånt här och jag vet att jag är väldigt mottaglig då jag har varit med om en hel del saker.
    Nu ser jag verkligen fram emot måndag!!

• Mijjo

jag har varit många gånger både på privata sittningar och på stora mediala demos.
    Jag har varenda gång fått kontakt,främst är det min farmor som kommer,,jag kan inte säga att jag känner att hon är där men mediumet lämnar såna beskrivningar och tom hennes namn så man kan inte tro annat än att dom kan "se".

Jag har alltid varit lite "troende" på just änglar,folk från andra sidan ect ,men jag ville som alla andra bli övertygad om att det inte är bluff,numera är jag övertygad om att det det finns ,men självklart finns det bluffare,finns i alla yrken och utövanden..

jag gjorde för knappt ett år sedan en privat sittning och fick en bild målad av personen på andra sidan,det var riktigt häftigt,det var både min farfar/morfar som kom den gången och bilden var 2 i en ,körde till mina föräldrar för att fråga dom om vem/vilka som fanns på bilden,utan att dom visste några fakta om var jag varit och vem som målat kunde dom känna igen både min farfar och min morfar direkt.

jag har haft mkt hjälp med min sorg efter vårt förlorade barn,då jag frågade om och när vi skulle få fler barn,och vilket kön,allt stämmer.

Har man varit en gång så vill man göra det igen,,

glöm inte ta med ett kasettband då dom allra flesta spelar in allt på band,det är guld värt att ta hem och lyssana på efter för man kommer inte ihåg allt när man går....

hoppas det går bra !

• Nanne 73

Jag har varit iväg flera gånger och träffat medium. Både på privatsittning och storseans. Har fått kontakt flera gånger. Men jag kan rekomendera privatsittning. Det var helt otroligt, jag hade nog lättat 10 kg från mitt hjärta när jag gick därifrån. Helt underbart

• emelasmamma

Nanne 73 skrev 2008-10-31 15:22:45 följande:

Jag har varit iväg flera gånger och träffat medium. Både på privatsittning och storseans. Har fått kontakt flera gånger. Men jag kan rekomendera privatsittning. Det var helt otroligt, jag hade nog lättat 10 kg från mitt hjärta när jag gick därifrån. Helt underbart
    åh va härligt... det hoppas jag med att jag får! (lättat på hjärtat)
    Det är privatsittning jag ska på..
  • kaisavarg

Jag tror säkert på att de finns några som kan ta kontakt. Tyvärr har jag besökt tre som inte visste något.Jag har förmågan att kunna vara iskall utan att visa min sorg, så man skulle väl aldrig kunna gissa hur mycket jag saknar min son.
    Jag ångrar absolut inte att jag besökte dessa medium för det var något jag bara var tvungen att gå egenom i min sorg.
    Man skulle ju göra allt för sitt barn, och de gjorde jag också fast han var död. Man vill ju få en förklaring på alla varför.

Tyvärr har jag också bara sett 3-4 drömmar. Men i en dröm kom jag i min iver ihåg att fråga min son om allt möjligt jag undrade om.
    Han sa att allt inte är som jag tror det nu är för honom. Han sa också att han saknar oss och ångrar sig att han valde döden för han bara inte kunde motstå det härliga. I drömmen förstog jag också hans tankar.
    Han har en uppgift som är mycket viktig sa han.

Allt jag gått egenom i två år har bara varit totalt nödvändigt för mig. Men endel har nästan blivit arga och dömt mig för att jag tog kontakt med medium, men jag visste att om jag inte tar den chansen skulle jag alltid ångrat mig att jag inte tahit chansen att ånnu en gång kanske fått en möjlighet till svar och tröst. Allt blev inte som jag ville, men ångar inget efteråt.

Jag är ändå lycklig för alla er som lyckats få svar.

• Marcusa82

jag har varit hos medium flera gånger och fått kontakt med min son. vill gärna höra dig berätta om din upplevelse. kram från Marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

• Katamari

Är det någon som vet ett bra medium i Umeå-trakten?

• Cinza
    Svar på #14
    Jag ficks tips om medium av en tjej som kallar sig Jojo75. Hon verkar vara väldigt insatt i det här med medium så hon kanske kan tipsa om någon i Umeå-trakten.
    Lycka till!
  • dalejo

Jag har varit hos ett medium som sorgbearbetning vilket hjälp mig bra. Nej man kan inte välja vem mediumet ska få kontakt med.
    Den "ande" som kom fram på min seans beskrev hon så tydligt att det inte gick att missförstå vem det var.
    Mediumet berättade först vad hon fick fram från "andevärlden" (jag berättade inget om mig eller gav några andra ledtrådar)efter det fick jag ställa frågor som jag hade, de flesta av dem blev besvarade på ett sådant sätt att jag inte misstror mediumet. Nej jag kände inte någon närvaro av nån ande. Jag fick dock tröst i min sorg och jag kommer att gå till medium igen om några månader. Jag googlade på ordet medium och fick på så sätt fram namn och adresser till synska personer. Sedan gick jag på magkänslan vilka som verkade seriösa (många har egna hemsidor)

Svar på tråden Till er som varit hos ett medium!!