• Charlotte87

har haft 3 missfall,

blir gravid på en gång jämmt men har fåt missfall pga apc resistent,har nu fått fragmin ,trombyl & progesteron mic,
    för att dets ak hjälpa till.

har även ett tungt jobb med lyft osv,vill inte ha ett missfall till.

min läkare kunne inte skriva ut ett läkar intyg för att jag har haft missfall ,
    men ska man behöva gå till jobbet nu då ? .kan ju inte gå hemma helelr utan lön....

vad gör man nu?

är inte me di kommunal a kassa,
    vart ska man få ersättning i ffrån,har ju inga problem med graviditete men vill ta elugt så de går vägen de första månaderna.

• Svar på tråden har haft 3 missfall,
  • tjej 72

Förstår dig..Har precis haft mitt tredje mf.Förstår ej varför du inte blev sjukskriven.Jag blev sjukskriven i två veckor.Vad är apc resistent??Kram

• Charlotte87

apc resistens kom dom fram till att jag hade, de e nått man föds med, en liten förhöjd risk att få blodpropp.. många som har ...

därför fick jag fragmin osv. jobbigt att du fått 3 missfall med, utredning nu då? kanske behöver spruutor du med?

jag kommer va hemma i vilket fall,jobbet går ej före detta!!
    ordnar nått.=)
    ringer nån annan läkare elelr så.

• tjej 72

Jag ska få en tid.Läkarn ville träffa mig om 5 veckor efter mf.Men har ej fått någon tid än.Det har gått lite över två veckor nu,så det borde komma snart.Annars får jag ringa och tjata.Jag har två friska pojkar innan,så jag vet ej vad det kan va för fel.Det är en annan kille nu..Men vi blir gravida,men det vill ej stanna.

• Mamma Lotta
    Charlotte87 skrev 2008-10-31 13:19:22 följande:
    apc resistens kom dom fram till att jag hade, de e nått man föds med, en liten förhöjd risk att få blodpropp.. många som har ...därför fick jag fragmin osv. jobbigt att du fått 3 missfall med, utredning nu då? kanske behöver spruutor du med?jag kommer va hemma i vilket fall,jobbet går ej före detta!!ordnar nått.=)ringer nån annan läkare elelr så.
    Jag läste i nån tidning, tror det var Vi föräldrar om kvinnor som fått upprepade missfall, de deltog i en studie där de gav just en låg dos av blodproppslösande medicin för att de misstänkte att det uppstod en blodpropp i flödet från moderkakan till fostret, jag komemr inte ihåg vad läkaren hette, men jag vet att han var gyn läk på Borås Lasarett kanske kan du ta reda på vad han heter och be honom om hjälp?

Tycker det verkar helt rubbat att du inte blir sjukskriven, men som du själv skriver kontakta en annan läkare! Lycka till!
    Life is what happends while making other plans...
  • Charlotte87

ja jag kommer ordna så att jag får bli sjuk skriven på ett eller annat sätt, ska mööta en läkare på måndag hos barnmorskan=) så vi får se.

Svar på tråden har haft 3 missfall,