• Fru Åkesson

STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet

Inledningsvis, denna statistik är helt ovetenskaplig och endast baserad på denna trådens s.k. BIM-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

Men listan har trots allt en gedigen historia här på familjeliv.se och innehåller 115 stycken namngivna sedan år 2004 som blivit gravida med hjälp av Pergotime. Jag har med denna listans hjälp satt ihop lite statistik främst på vilket försök man uppnått graviditet. 

Vilken Pergotime-kur man lyckades uppnå graviditet med hjälp av Pergotime:

Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
    Kur 1: 31,3% (36 st)
    Kur 2: 25,2% (29 st)
    Kur 3: 20,9 % (24 st)
    Kur 4: 12,2% (14 st)
    Kur 5: 3,5% (4 st)
    Kur 6: 2,6% (3 st)
    Kur 7: 1,7% (2 st)
    Kur 8: 1,7% (2 st)
    Kur 9: 0% (0 st)
    Kur 10: 1,7% (2 st) 

Detta innebär att 77,4% lyckades bli gravida på någon av dom första 3 kurerna. Att lyckas efter kur 6 är enligt denna listan endast en chans på 5,2%.

Av dessa graviditeter resulterade tyvärr 10,4% i MF eller MA.

Av de första 85 gravida på listan föddes 41 st flickor och 45 st pojkar. (För 2 st födda är könet ej angivet och 5 st fick MF.) 

Varför är det aldrig våran tur att bli föräldrar?
  • Svar på tråden STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet
  • Aqua ros

Vill också veta

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Lisamatilda

Oj! så kul att läsa. Är en av de i listan. Fick min son för snart 14 månader sedan och kommer att göra nytt försök med Pergo snart:)

Kul initiativ.
    kram
    Lm

• afrodite

Hur många hade vanlig ÄL innan? jag tar med pergo......tror ej att jag klarar det inom 3 försök eftersom vi försökt 1, 7 år nu...utan resultat...har man vanlig ÄL så är det en annan sak ju...

• Fru Åkesson

Av dom 85 första så fick 5,88% tvillingar och 1,17% trillingar, vilket ger en chans/risk på totalt 7,06% för flerbarnsbörd.

afrodite: som sagt detta är inget vetenmskapligt och jag gräver inte ner mig för mycket för att analysera siffrorna. Dom flesta som äter Pergo lider dock av någon ägglossningsrubbning, dvs PCO.

• 789

Intressant läsning, även om den är ovetenskaplig. Har själv PCO och ingen egen ÄL och ska det bli något barn måste det till hjälp att kicka igång mig, så jag läser allt jag kommer över nu

• Fru Åkesson

Jag har också PCO och lite statistik-nörd som man är...jaja, jag hoppas att Pergo fungerar för mig!

• Sassahed

Fru Å: Kul att någon tog tag i denna biten

Hoppas att det fortsätts att räknas allt eftersom det plussas.

Tror att det dessutom är flera som står på Bf som fått sina små men inte blivit uppdaterade. Ska kolla efter i gravid och efterföljande trådar.

• Mammiztill2

räknas gravida även de som fått missfall tänkte på att ja blev gravid på kur hmm15 & 16 men missfall.. men de kanske inte tillhör statestiken?!

• Selenea

Lite nyfiken på hur många som INTE lyckats med hjälp av Pergo, finns det uppgifter på det med? Är själv en av dem...

Svar på tråden STATISTIK: Pergotime- vilken kur som resulterade i graviditet