• Bella

kan jag fortfarnade vara gravid,hjälp?????????

Det är så att för en vecka sedan började jag blödda va då i v.5-6 vet inte riktigt jag ringde till kk och de sa att det är mf och att jag behöver inte komma till de, blödde i tre dagar hade inte ont det kom inga klumpar sedan dess harjag haft bruna flyttningar och nu de senaste dagarna har jag börjat må illa, mår verkligen så illa och kräkts..vet inte vad jag ska göra kan jag fortfarande vara gravid? snälla någon som kan hjälpa mig

• Svar på tråden kan jag fortfarnade vara gravid,hjälp?????????
  • Annis76

Har en syster som fick mf i v.6. Hon mådde väldigt illa ganska länge efter mf:et och hade tydliga graviditetssymtom. Läkaren förklarade det med att kroppen fortfarande tror att den är gravid och det tar ett tag innan alla gravidhormoner försvunnit ur kroppen.

• FKKC

Begär att få komma på ett VUL!!! Jag hoppades oxå och innan man VET kan man inte gå vidare, det är tortyr!!

• Annis76

Hur länge det var så vet jag inte men det var mer än en vecka. Hon blev yr väldigt ofta och kräktes några gånger.
    Tycker absolut att du ska kräva ett vul! Min syster fick komma in för ett sådant på direkten. Det är ju jobbigt och ledsamt som det är och ska man då dessutom oroa sej för hur det står till i kroppen blir det ju ännu jobbigare.

• kaha

Hej
    Vad är VUL? Blir tokig på alla förkortningar.
    Jag tror absolut att du är gravid. Jag hade blödningar i 3 månader när jag väntade min prins som idag är snart 2 år. Vid det tillfälle jag egentligen skulle haft mens blödde jag ganska ordentligt de första tre månaderna. Första månaden det hände åkte jag till akuten och vägrade gå därifrån om de inte gjorde ett ultraljud. Det gjorde de och det lilla risgrynet var där det skulle. Har du pratat med någon på er kvinnoklinik, klart du måste få komma och göra ett ultraljud.
    Jag har dessutom haft ett missfall i vecka 7 och då blöder man kraftigt, och då menar jag kraftigt. Inte en liten tredagarsblödning, utan jätteklumpar. Dessutom har jag aldrig hört någon som mått illa efter ett missfall.
    Åk till akuten, be att de gör ett ultraljud.
    Jag tror du är gravid.
    Lycka till.
    Kram KAHA
    Ps Låt mig veta hur det går.

• Jenny S

Tyvärr blev jag likadan.....
    Några dagar efter det att mitt mf började så blev jag illamående, brösten svullnade upp oerhört och blev såååå ömma.
    Då var jag bara såååå förbannad. Det var ju över! Varför skulle kroppen jävlas på det sättet???
    Men mitt mf konstaterades via VUL så jag visste ju....
    Tycker nog att du ska be om ett vul ....om inget annat så för att få ett avslut....

• Bella

nu har jag ringt till kk och dem vill inte göra ultraljud på mig, utan säger att jag ska vänta till på måndag och se om jag fortfarande mår illa..vet verkligen inte vad jag ska göra mer..

• kaha

Hej igen

Hur är det idag? Mår du fortfarande illa, ska du försöka få komma och göra ett ultraljud?
    Har läst i alla inlägg ovan att man tydligen kan må illa efter ett missfall, jag hade aldrig hört det tidigare. Din berättelse är så lik min att jag verkligen håller tummarna för att grynt är kvar. Meddela gärna hur det går.
    Kram Kaha

• Bella

hej kaha!

jag ringde igår men de vill inte titta på mig, illa mående har lagt sig jag mår inte så illa som jag gjorde förra vecka,hon var ganska otrevlig som jag pratade med hon sa till mig du är inte den enda som ringer till oss det finns de som behöver mer hjälp än dig,jag grät nästan hela dagen igår,jag ska se om jag kan hitta någon privat läkare som kan titta på mig...

tack för att tänkte på mig

kram bella

• catcaz

Man undrar ibland vad de är till för. Tänker på dig och lycka till!
    Kram

Svar på tråden kan jag fortfarnade vara gravid,hjälp?????????