Kostnad för att ta emot sms??
Finns det mobilabonnemang där man, när man befinner sig utomlands, måste betala för mottagna sms ???
Det låter jätte konstigt tycker jag.....
Kanske under fel underrubrik men jag hittade ingen bättre....
//Magdis
Finns det mobilabonnemang där man, när man befinner sig utomlands, måste betala för mottagna sms ???
Det låter jätte konstigt tycker jag.....
Kanske under fel underrubrik men jag hittade ingen bättre....
//Magdis
Har aldrig varit med om det.
När man ringer till utlandet eller från utlandet så kostar det mellanskillnaden mellan dom olika länders taxa tror jag , så ringer jag någon i grekland så får den som svarar där betala mellanskillnaden o jag bara den svenksa taxan, kan ju vara samma med sms. Kolla på hemsidan för den operatör du har så står det säkert där.
Min operatör tar inmte betalt för mottagna sms, bara samtal... Jag har en kompis som hävdar att han får betala för sms oxå, vilket jag inte tror på.....
Vad hjag har hört är anledningen att samtal kan du vägra svara på men när det gäller sms har du inte den mäjligheten....
Min kompis har halebop, hon fick betala för mms när vi var i grekland. Kanske var det han menade?
HAr själv telia. Var nu i september på Grekland fick både betala mms och sms.
Lysmasken,
Jag har oxå telia och har ringt de och frågat. De hävdar att de ALDRIG tar betalt för mottagna sms!! Är du helt säker på att du fick betala även för sms, i så fall har det blivit fel -kräv att få igen pengarna!
tii, tyvrr inte mms... och de får man betala för de kan man välja att inte ta emot.... tack endå!