• Andi Pandi

Födda i 26+2 och fyller 1år idag!

Oj vad tiden gått fort! Mina tvillingpojkar födda extremt för tidigt har redan blivit ett! Måste säga att det är mycket konstiga känslor idag......ni är nog en del som förstår vad jag menar!? Men nu är ju allt bra....fast tror aldrig man kommer över det vi gått igenom.

• Svar på tråden Födda i 26+2 och fyller 1år idag!
  • Basses mamma
    Grattis till ettåringarna!!!
    Förstår hur du tänker, klart att du är jätteglad idag när du firar dina pojkar, men en del av dig är tillbaka till den dagen för ett år sedan, med all oro och ångest.
    Hoppas ni haft en bra dag iaf!
  • Andi Pandi

Tack Basses mamma för det är precis så det är!

• eeisor

Grattis till barnen!
    Förstår också hur det känns, sonen fyllde förra veckan och det var ganska tårfyllt och många tankar om hur det var att komma ner till neo första gången. Hur det kändes att sitta på "min" avdelning där alla mammor hade sina små med sig, men inte jag. Hur stort det kändes att få ta ut M ur kuvösen och sitta känguru med honom och hur extremt jobbigt det var att se honom med alla sladdar och infarter.
    Och så samtidigt glädjen av att se en skrattande ett-åring som tycker snörena på paketen är så roliga att han kiknar.

• hejpa

grattis!
    mina grabbar föddes också 26+2, de blir ett den 20e januari. fattar inte att det gått så fort :)

• cloudberry79

Grattis till ettåringarna! Vidar blev ett år förra lördagen, med ens var det som att kastas tillbaka till den där tiden förra året. Det är helt fantastiskt att se att även mitt barn kunde bli en ettåring, så neutralt och bra, inte prematur, utan en helt vanlig ettåring (om än stans minsta ettåring )

Skillz that Killz 10k+
  • tinaw

Grattis till stora killarna! Jag brukar tänka att födelsedagen är ju inte bara en födelsedag utan en årsdag av något stort och skrämmande och delvis hemskt. Så jag firar med barnen och sen ser jag till att få tid att dra täcket över huvudet och gråta lite också.

• Andi Pandi

Tack allihop! Jo man borde ju bara vara glad över att man har så stora starka och så pass friska pojkar men på nåt sätt så väller liksom bilderna upp från allt man gick igenom första tiden. Kan knappt tänka på det utan att börja grina!

• MoMaJo

Grattis i efterskott!
    Förstår precis hur du känner. Min grabb fyllde 2 år igår född 27+2. Vägde 800 gram när han kom och idag väger han 13 kg. Det känns konstigt att han en gång var så liten.

• Ida och Razmus Mamma

grattis i efterskott!
    förstår precis hur du känner.
    än idag kan jag titta på bilder av våran dotter och inte fatta att hon vart så liten. det känns så overkligt på något sätt.
    hon är idag 4 1/2 år.
    hon föddes i v 28+6 vägde 1370 gr.
    hon fyller 5 år i maj och den dagen kommer att bli något särskilt- detta att dom födts så tidigt tror jag att man alltid kommer att bära med sig på ett särskilt sätt.

• Sparkle

Grattis i efterskott. Min yngsta fyllde 1 dan efter dina, hon är född i v 29+2. Roligt när dom blir bara större o större

Svar på tråden Födda i 26+2 och fyller 1år idag!