När bada nyfödd första gången?
När badade ni eran första gången?
Vår tös är 6 dagar idag och har inte badat ännu, är det fel? Hur ofta ska man bada dom små?
När badade ni eran första gången?
Vår tös är 6 dagar idag och har inte badat ännu, är det fel? Hur ofta ska man bada dom små?
Jag har för mig att man inte ska bada dem alls, förrän de har tappat navelsträngen...? Men jag kanske har fel..?
Jag fick bada min son på bb, så det är ingen fara för din lilla.
Kanske ska tillägga att jag bara låg inne på bb i 3 dar.
Men det brukar uppskattas...lycka till!!
Så små blir ju inte direkt "smutsiga", vi badade våran tjej ca 2ggr i veckan när hon var så liten.Och ja, du kan bada henne nu utan problem!
På BB när hon var två dagar.
Vi hade inte badat vår son när han var sex dagar gammal. Vi väntade till naveln hade ramlat av. Det tog kanske upp emot ett par veckor. Det är inte fel att inte ha badat när bebisen är sex dagar. Man kan ju tvätta dom med tvättlapp ändå.
Hej! min dotter är 5 månader nu,jag badade inte henne fråns hon hade tappat navelsträngen. Dom på BB sa åt mig att inte göra det eftersm det kan bi infekterat. Dom blir inte så smutsiga iheller när dom är så små.Eftersom mindotter gillar o bada så badade vi henne ca 2 gånger i veckan i olja. Lycka till!
Vi fick bada på bb när sonen var ett dygn. Sedan dess badar han ca var tredje dag.
2 gånger på BB och sen tsätte vi me 2 ggr i veckan,, du kan bada henne men tänk på att bara ha ljumet vatten till kroppen få h*n inte bli torr på huden.
En gång på BB och första gången hemma var det när navelsträngen tappade.
jag badade min son första gången då han var 8 dagar gammal.Det sägs ju att det är normalt att bada dom 1-2ggr/veckan. Navelsträngen har ingen betydelse när det gäller badning. Man får bada dom när den ej släppt.