• Flisa 1

jaha missfall nr 6.....snälla hjälp mig någon....

Ja ha de blev ett till de sjätte !! Hjälllpppp!!

Snälla kan någon hjälpa mig vad ska jag göra för
    nu orkar jag inte nå mera......

I tisdags fick jag mitt sjätte missfall en timme innan jag skulle
    få en spruta med progesteron jag hann inte så långt.

Snälla ge mig råd vad ska jag göra ????

Finns de någon bra privat klinik i närheten av uppsala ??

Snälla hjälp mig kan man prova homepati eller någon naturmedecin
    snällla allt av hjälp!!!

• Svar på tråden jaha missfall nr 6.....snälla hjälp mig någon....
  • piano

Jag vet en klinik i Luleå som heter Flora Klinik och spa. De har hjälpt människor som har svårt att bli gravida. Kan det vara immunförsvaret som är boven i dramat för dig? Eller?

• Fiaflopp

Cark Fon Linne-kliniken är privat och ligger i Uppsala

• Saknar

CvL i Uppsala är en bra klinik... De kan det mesta om fertilitet. Va jobbigt att få missfall gång på gång. Ring dem o hör om de kan hjälpa?

Kramar!!

• Baloo

Kramar om, jag har haft två mf/ma å jag tycker det är jobbigt. Kan tänka mig att det e 1000 gånger jobbigare för dig. Min största skräck är att det inte funkar nästa gång heller om det blir en nästa gång. Antar att du har samma rädsla

• Linisen

Jag har hört att det finns de som har fel på sitt sekret i slidan som gör att det blir missfall.
    En kompis till mig gick efter länge och väl och flera missfall och kollade upp det. Nu är hon gravid!

Linisen

• mådent

Jag är hemskt ledsen för din skull, livet är inte rättvist.
    Har du kollat med Carlanderska, ska vara bra vård där.
    En fråga är det progesteron man ska få för att inte få missfall? Har haft två missfall själv och har fått besked om att jag har för dåligt med progesteron.
    Många styrkekramar från mig.

• Rövardottern

Har själv 4 missfall och vet inte själv.. men nu har vi iaf fått lämna blodprov.. men pga av missar och semester kommer vi ha fått vänta över 8 v på svar....

Har utrett min livmoder men den är ingen orsak.....vet inte.. alla läkare är så olika.. vissa ger läkemedel... andra säger att läkemdel inte hjälper osv... å själv är man mitt i mellan

• Paprikan

*stor kram* Jag har haft två MF och kan inte ens tänka mig hur det måste vara att ha fått 6 MF! Usch och fy!!

Har ni gjort utredning? Antar jag att ni har... Hmm.. Kan inte komma på några bra råd utom att jag har hört att akupunktur ska hjälpa vissa. Tydligen någon på Gotland som är bra på detta problem (men det är som sagt bara sånt jag hört i tredje hand)

Kramar!!

Paprikan

• isop

Ingen hjälp att ge men vill i alla fall ge dig en Stor Varm Kram!

• Mumle

Megkramar till dig Flisa 1. Läste nånstans om att upprepade missfall kan ha att göra med för öppen livmoderhals och att det finns nya metoder att strama åt den så att embryot stannar. Sex missfall låter omänskligt jobbigt. Lycka till!

• Flisa 1

Hej allesamman!

Tack för era omsårger de värmer i allt de mörka.

Ena minuten känns de som jag är stark och ska klara även
    detta andra minuten börjar jag bara att gråta okontrollerat.

Carl von Linné har stängt till den 8 aug. känns som en evighet.

Men jag ska ringa och höra mig för med dom då.

De som är jobbigast är att inte veta varför om man liksom kunde
    få ord på vad som är fel så vet man istället för att gå och fundera
    på om de är någont man kan göra åt de.....som att äta någont
    speciellt (äter vitaminer och folsyra och järn och kvinna mineral)

Nu har jag funderat i natt om de är för att jag själv föddes med hjärtfel
    och jag får oftast missfallen i den veckan som hjärtat ska börja slå.
    De kanske har någont sammband......

Man grubblar fram och tillbaka så man vänder ut och in på sig själv....

De känns rätt jobbigt.

Tack än en gång för alla styrkekramar

flisa

• Lehen

Jag har fått fem, så jag vet vad du går igenom..
    Stor Kramiz till dig..
    Kräv hjälp, ge dig inte!!!!!!

• Big eyes

Jag ger dig en styrkekram och kan berätta om en släkting som fick sju missfall men på den åttonde sydde de hennes livmoderhals med cerklage och hon har en dotter nu med hjäp av IVF och att de sydde henne.

KRAM

• mamsen 3

Jag har haft fyra missfall. Tre tidiga o ett i v 25.. men nu har jag tre underbara söner.. Jag har försvagad livmoderstapp. Så när jag blir gravid har jag fått sätta in cerklage efter v 13.. Har funkat jätte bra för mig.. Men jag är ändå alltid nervös att jag ska få missfall.. Man vet ju vad man har gått igenom.. Hoppas att det kommer att lyckas för dig. Vill säga att du inte ska ge upp. Men samtidigt förstår jag om du är rädd at det ska sluta i missfall igen.. Många kramar till dig!!!

Svar på tråden jaha missfall nr 6.....snälla hjälp mig någon....