Järndroppar..!!
hej.
Mågon som vet när man ska sluta ge extra järndroppar??
Mina pojkar har fått extra ända sen födseln, men jag tror läkarn sa till 6 mån och de är dom nu
Någon som vet??
hej.
Mågon som vet när man ska sluta ge extra järndroppar??
Mina pojkar har fått extra ända sen födseln, men jag tror läkarn sa till 6 mån och de är dom nu
Någon som vet??
japp.. tills dom är 6 månader..
Hej,
Jag skulle fråga på neo. Vid vårt senaste återbesök tyckte våran läkare att min dotter skulle äta de tills hon var 1 år gammal.
Hej
Vår son skulle bara äta tills han var 4 månader, så det är nog olika på olika sjukhus.
En till som undrar! Min son blir 6 mån den 27:e och jag slutade med dropparna för ca 2 veckor sen, tror ni det är nån fara?? Kanske ska börja ge igen? Men han blir såå knölig i magen och får jätteont av de där förbaskade dropparna!
Hm.... Jo han var nog ett halvår.
Minns inte riktigt, han blir 4 snart!
Jag var på återbesök när sonen var 6 mån, då sa läkaren att jag skulle fortsätta två månader till. Alltså till han är 6 mån korrigerat.
Vi skulle ge till de vägde över 4kg vilket var till de var ca 5 mån, om jag minns rätt..
För oss vart det sagt först till 6månader, men sedan 9 månader (6mån korr).
På vår neo säger de till 6 mån korr.
Till oss har man sagt att vi ska ge tills han är 6 månader , men han ska väga 7000 gram oxå innan vi får sluta.. då ska vi gå över på AD droppar .