När firar ni?
Vilket datum firar ni ert prematur barn? Det beräknade datumet, eller födelsedatumet?
Vilket datum firar ni ert prematur barn? Det beräknade datumet, eller födelsedatumet?
vi firar inte födelsedagar, men om vi gjorde det så skulle det vara på födelsedatumet.
Låter väl märkligt om man skulle fira bf-datumet, då skulle ju nästan inga barn fira födelsedag på rätt dag så att säga.
Vi går alltid på den okorrigerade tiden, alltså firar vi födelsdag på själva födelsedatumet. Det korrigerade datumet har vi bara i åtanke vid barnens utvecklign o dyl, men tar det inte för mer.
På födelsedatumet så klart!
Första året firade vi faktiskt BF också, inte med stort kalas och tårta, men vi uppmärksammande den hemma o hade ett litet paket och lite festligare än en vanlig torsdag
Självklart på födelsedatumet
hmm alla som föder några +/-2 veckor bf skulle ha två kalas? eller välja en annan dag än den man är född på? låter knäppt..
så självklart firar vi födelsedagen, men vi har lite festligheter i hemmet även på 5 månaders dagen då det var dagen dottern fick komma hem efter att svävat mellan liv å död i 5 mån då egentligen ingen trott att hon skulle klara sig.
jag hatar den där frågan :P
varför skulle man fira på BF-datumet? är ju faktiskt inte alla barn som kommer exakt den dag det är sagt. klart man firar födelsedagen på FÖDELSE-DAGEN.
Precis som ni andra kommer vi fira den dagen han föddes. Varför skulle det vara skillnad pån prematurbarn och alla andra barn som inte föds på bf? Däremot kommer ju bf att han betydelse under de första åren, men mer som någpt att utgå från när det gäller hur han växer och utvecklas.
Den dagen Nicklas föddes firar vi honom - det är väl ganska självklart?!
BF var den 28/11-00 men han föddes den 9/10-00 och det är den 9/10 vi firar honom.
Mamma hade BF 10/9 med mig men jag föddes 15/9 och det är den 15:e jag firar.
Vi firar på födelsedagen men har lite mys å gott på bf =) Men det var bara första året. De växer ju i kapp å då märks ju inte skillnaden.
Självklart på födelsedatumet!!