• kultingen

Delad vårdnad, vad innbär det?

Hallå allihopa!
    Det är så att min sambo och hans ex har delad vårdnad om deras 7-åriga dotter. Vi har alltid haft varsin vecka. nu börjar hon trassla och vill ha henne mer, och säger att det är för hennes bästa (?). Vi fattar inget. Men detta är en jätte lång historia.
    Jag undrar; Kan hon kräva och få ha henne mera?
    Det vill ju inte vi, Hur mycket ska man lyssna på vad dottern vill själv??
    HJÄLP!

• Svar på tråden Delad vårdnad, vad innbär det?
  • Majken

Delad vårdnad har egentligen ingenting alls med själva boendet att göra utan det innebär att man rent juridiskt har lika stor rätt och skyldighet gentemot barnet.

Ang. växelvis boende så har jag ingen erfarenhet alls av det och kan inte råda er, men det bästa borde ju vara att mamman och pappan kommunicerar med varann och att lösningen blir så bra för BARNET som möjligt!!

Love my M-girls
  • kultingen

Vi tänker väldigt mycket på vad som är bäst för henne. Tyvärr så tror vi inte att hon mår så bra nu pga att hennes mamma är lite psykiskt ostabil. Det är så svårt att veta vad man ska göra. Vi tror som sagt inte att det är bäst för henne att bo så mycket hos sin mamma när hon äter insomningstabletter och dylikt.
    Vi märker av att hon inte mår bra. Hon ska även få gå och prata med en barnpsykolog, vi har försökt att få fram vad det kan vara, men får inga svar. Hon bara saknar mamma, å sen säger hon att hon älskar mamma 100 ggr..Vi tror tyväörr att det kan ligga lite hjärntvättning bakom detta. Gud vilken jobbig sits vi är i nu. På fredag ska jag och min sambo åxå gå och prata med en socionom eller vad hon nu var, för att se vad hon tror.
    Nån som har några erfarenheter om sånt här????

Svar på tråden Delad vårdnad, vad innbär det?