• Schokolade

Alternativ medicin?

Läser att flera som har haft upprepade missfall har testat akupunktur med gott resultat och undrar lite hur man går tillväga. Jag har precis genomlidit mitt andra missfall på raken och blir lite trött när läkarna bara säger att jag har haft "maximal otur"... Så nu funderar jag på att prova akupunktur. Finns det speciella akupunktörer som har detta med upprepade missfall som "specialitet" eller hur funkar det?

• Svar på tråden Alternativ medicin?
  • Krusbär

Var bor du? Jag går hos en akupunktör i Stockholm av den anledningen. Vet inte om just upprepade missfall är hennes specialitet, det är ju trots allt väldigt ovanligt att få tre missfall på raken (vilket alltså räknas som upprepade mf.) Men jag vet att hon har hjälpt många att bli gravida. Även om du "bara" har haft två mf kan det ju vara idé att gå i akupunktur för att stärka kroppen inför nästa graviditet.

• Esmiso

prova att googla och läs på olika akupunktörers hemsida. Lycka till!

• Schokolade

Jag bor i Sundsvall och känner inte till någon akupunktör här, men jag får väl ringa runt och höra mig för. Jag vet ju att det inte är någon idé ännu att begära någon utredning eftersom jag "bara" har två missfall bakom mig, men tänkte göra vad jag kan för att undvika ett tredje. Om det nu går...

• Krusbär

Vi har en akupunkturtråd under Behandlingar. Tror inte att det är någon från Sundsvall med i den, men du kan alltid fråga!

• Skeppet

Det bästa du kan göra är att kontakta de akupunktörer som finns i Sundsvall och kolla om de kan hjälpa dig. Jag går till en som praktiserar kinesisk akupunktur. Kolla vilken utbildning och framför allt vilken erfarenhet de har av att hjälpa personer i din sits.

• lego68

hej krusbär!

Vilken akupunktör i syockholm går du till? Jag skulle behöva tips, är det Dr. Nie på stora essingen?

Svar på tråden Alternativ medicin?