• Trixarn

Presenttips

Hej! Kikar in på detta forum för att få lite tips på present. Har en kompis som fått barn i v 25 och bebisen väger nu 800 gram. Skulle gärna vilja ge den lilla fightern en present men vet inte riktigt vad jag ska ge. Är kläder bra? Kanske en mössa? Eller ska man hellre ge de trötta föräldrarna nå´t? Tacksam för alla tankar och idéer! PS: var köper man i så fall prematurkläder?

• Svar på tråden Presenttips
  • livet leker

köp lite småptt o gott från Weleda, rena o uppskattade produkter..

• laref

exit/name it har söta prematur kläder, inte tittat närmre på dem så vet inte minsta stl.

• eeisor

Hemlagad mat!!! Alla gånger! Man blir så trött på findus/dafgårds frysta enportionsrätter att hälften räcker...

När det gäller kläder så lär inte den lille/a kotten ha några än på några veckor? Jag köpte mer eller mindre allt på H&M till M i deras stl 44 och han simmade i dem när han fick på sig första gången 1 månad gammal.

Något som jag annars hade uppskattat hade varit ett sånt hand- och fotavtrycksset.

• månälva

Nu har jag inga prematur barn själv,men en gipstavla där man gör avtryck av händer/fötter skulle väl passa bra?

• sofiiin

Jag vet av egen erfarenhet att om man bor på NEO med sitt barn så är man ganska så trött på sjukhusmat, panpizza o piroger. Jag skulle föreslå hemlagad mat!!! :)

• Trixarn

Tack för alla tips! Hemlagad mat blir det! Ska göra en smarrig paj som är lätt att värma!

• morlin01

Mat låter bra. Vill man köpa kläder så finns det en nätbutik som heter me&my som säljer kläder från stl 38 som är anpassade för prematurer och är därmed lätta att ta av och på

• Tobben

Hemlagad mat var rena drömmen att få under vår månad på neo. Någon mysig kräm eller ett lyxigt schampo skulle också ha varit väldigt uppskattat.

Vi fick också en speldosa och en bok med sånger och verser. Kläder blir man bara ledsen av för de är så jääättestora.

• morlin01

kläder i storlek 38 lär inte vara för små, för vår dotter vägdedrygt 1 kg och när hon kunde börja ha kläder var de kläderna nästan för små

• ISSEN

Skriver som de flesta, Hemlagad mat är guld värt och något kul är ett set med fot och handavtryck, kul att ha i framtiden när man glömt hur små de va, Neo personalen brukar vara hjälpsamma och villiga att hjälpa!

Svar på tråden Presenttips